سلامتی و پزشکی

چالش سم زدایی از پوست در یک هفته برای داشتن پوست شفاف و شاداب

مراقبت از پوست و پاک سازی آن از آلودگی های محیطی، سلول های مرده، سبوم اضافی و… سبب می شود بتوانید با پیری زودرس پوست مقابله کرده و از مبتلا شدن به مسائل پوستی مانند آکنه، حساسیت های پوستی و… جلوگیری کنید. همان طور که با سم زدایی از بدن و دفع سموم از آن...

13 اسفند 1402

تصاویر سیل ویرانگر در استانبول ، 2 نفر جان باختند

استانداری استانبول با انتشار اطلاعیه ای گفت در اثر جاری شدن سیلاب در دو منطقه باشاک شهیر و کوچوک چکمجه دو نفر جان باختند.

15 شهریور 1402

پیشرفت های تازه در حوزه پژوهشی عصب شناسی زبان را در این کتاب بخوانید!

مولود صفوی مترجم کتاب دستنامه عصب شناسی زبان آکسفورد در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر اعلام کرد: این دستنامه تازه پیشرفت های تازه در حوزه پژوهشی عصب شناسیِ زبان برای دانشجویان و پژوهشگران مرور می نماید. مخاطبان این کتاب همه علاقه مندان به عصب زیست...

17 مرداد 1402

20 راه خوب خوابیدن، برای زنده ماندن خواب مهمتر است یا غذا؟

خواب برترین زمان استراحت و باز توانی جسم و روح خسته افراد است؛ به شکلی که یک خواب با کیفیت به طرز عجیبی جسم و روح انسان را حال و روز دوباره می بخشد و توان انسان را به صورت قابل توجهی بالا می برد.

5 اردیبهشت 1402

علائم ریزش مو کدامند؟ این ریزش مو مخصوص زنان است

ریزش مو به دلایل مختلفی مثل ژنتیک، بیماری­ ها، عوارض جانبی دارو ها و حتی آسیب ­های ناشی از دکلره، رنگ مو و کشیدن مو ها رخ می­ دهد.

19 فروردین 1402

گیاهان صدا دارند و جیغ می کشند؛ ولی ما نمی شنویم!

صداهایی که گیاهان منتشر می نمایند مانند صدای کوبیدن یا صدای کلیک در فرکانس های بسیار بالایی است که برای انسان قابل تشخیص نیست. این صداها از شعاع بیش از یک متر قابل دریافت است. گیاهان بدون تنش، سر و صدای زیادی فراوری نمی نمایند.

11 فروردین 1402

اگر از مرگ زودهنگام هراس دارید، رژیم غذایی گیاهی بگیرید!

عادات غذایی ناسالم از مهمترین دلایل مرگ زودرس در سراسر دنیا است.

22 اسفند 1401

راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین دستگاه های الپتیکال

وقتی به فصل بهار و تابستان نزدیک می شویم، بسیاری از ما تصمیم می گیریم وزن خود را کاهش دهیم. از ماجرای همیشگی از شنبه رژیم می گیرم که بگذریم، می رسیم به ماجرای چگونه باید وزن کم کنم. درواقع رژیم گرفتن می تواند یک روش گذرا باشد که پس از مدتی نیز بر اثر خستگی...

20 اسفند 1401

نجات یک دختر 17 ساله پس از 248 ساعت زیر آوار ماندن در ترکیه

تیم های امدادی در قهرمان ماراش ترکیه 248 ساعت پس از وقوع زلزله، دختر 17 ساله ای را از زیر آوار نجات دادند.

27 بهمن 1401

مورد عجیب ایمنی در بیمارستان های کشور ، بیمارستان سوانح سوختگی در تهران 10 بار اخطار آتش نشانی گرفته است

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفت: تامین ایمنی حریق بیمارستان ها که مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار گیرد، برای بسیاری از بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی هزینه بر بوده که سازمان برنامه و بودجه باید اقدام جدی در این زمینه انجام دهد.

10 بهمن 1401

شکلات تلخ ضرر هم دارد؟

اگر روزانه یک تکه شکلات تلخ 70 درصد مصرف کنید، تاثیر زیادی در بهبود شرایط هیپرپلازی مغز دارد. بعلاوه به علت داشتن فلاونول و پلی فنول، مصرف کاکائو به پیشگیری از سکته مغزی و زوال عقل یاری زیادی می نماید.

4 بهمن 1401

با این افراد سفر نروید ، راهکارهایی برای انتخاب همسفر

زندگی روز مره و تکراری شدن روزهای آن ،آدمی را ملزم به داشتن سرگرمی و خستگی در کردن میکند.تعطیلات خوب و یک مسافرت گروهی دلچسب، برترین راه برگشت انرژی برای زندگی دوباره است.به شرطی که تعطیلات و مسافرت خوبی را سپری نموده باشید.و پس از آن میتوانید کار وزندگی...

16 دی 1401

چگونه از بروز سوختگی در بچه ها پیشگیری کنیم؟

بچه ها یکی از گروه های در معرض خطر سوختگی محسوب می شوند و بر این اساس باید در خانه، مراسم ها و حتی جشن تولد ها مراقب بود تا به وسیله وسایل اشتعال زا آسیب نبینند.

9 دی 1401

در رویداد چهارشنبه شب اپل چه گذشت؟ ، از تاکید بر مقاومت و قدرت در iphone XR تا کیفیت سی پی یو و پردازشگر در iphone XS

شرکت اپل در رویداد رونمایی چهارشنبه شب خود انتظارات کاربران را براورده کرد. گرچه جای دستگاه واقعیت افزوده، گوشی های آیفون 9 و بعضی سخت افزارها در این مراسم خالی بود، اما مدل های تازه آیفون شبی به یادماندنی برای حاضران سالن و علاقه مندان به اپل در سراسر...

7 دی 1401

طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا تزیین با خامه

برای شب یلدا درست کردن کیک هندوانه ساده و خامه ای بسیار مرسوم است. خامه ای هندوانه شب یلدا با خامه را بلد هستید؟ چگونه کیک شب یلدا تازه درست کنیم که برای دورهمی مناسب باشد؟ در این مقاله از در مجله خبرنگاران می توانید با آموزش کیک هندوانه خامه ای برای...

4 دی 1401

وقتی ماهی ها طعمه تکنولوژی تشخیص چهره می شوند ، سریع ترین راه چاره شناسایی بیماری های خطرناک دریایی

به نظر می رسد تکنولوژی تشخیص چهره تنها برای نسان ها کاربرد ندارد و حتی حیوانات نیز با این تکنولوژی قابل رصد و ارزیابی هستند.

28 آذر 1401

واکسیناسیون بیش از 8 میلیون قطعه طیور علیه بیماری آنفولانزای پرندگان در اردبیل

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 8 میلیون قطعه طیور علیه بیماری آنفولانزای پرندگان در استان واکسینه شده است.

12 آذر 1401

ادامه غیبت بیرانوند در تمرین تیم ملی

دروازه بان تیم ملی فوبال کشورمان در تمرین امروز حاضر نشد.

3 آذر 1401

کشف واکسن های تاریخ گذشته دامی در سقز

رئیس شبکه دامپزشکی سقز گفت : واکسن های دامی تاریخ مصرف گذشته به ارزش ریالی 160 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

28 آبان 1401

خطرات مصرف آنتی بیوتیک برای سیستم گوارش

آیا تا به حال پس از مصرف آنتی بیوتیک درد معده، اسهال یا نفخ را تجربه نموده اید؟ این عوارض جانبی نسبتا رایج است، زیرا بیشتر آنتی بیوتیک ها می توانند فلور روده را مختل و انواع علائم را ایجاد کند.

23 آبان 1401
تعداد: (275)