شکلات تلخ ضرر هم دارد؟

به گزارش راهنمای مدرسه، اگر روزانه یک تکه شکلات تلخ 70 درصد مصرف کنید، تاثیر زیادی در بهبود شرایط هیپرپلازی مغز دارد. بعلاوه به علت داشتن فلاونول و پلی فنول، مصرف کاکائو به پیشگیری از سکته مغزی و زوال عقل یاری زیادی می نماید.

شکلات تلخ ضرر هم دارد؟

بهداشت نیوز نوشت: شکلات تلخ بیشتر به عنوان یک ماده خوراکی برای تقویت حافظه شناخته شده است.

مصرف این ماده غذایی با فواید بی شماری همراه است. از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شکلات تلخ بیش از 65 درصد با مقدار زیادی کاکائو ترکیب شده است. به علت داشتن مقدار زیادی کاتچین و پلی فنل (نوعی آنتی اکسیدان) می تواند به بهبود شرایط بیماران قلبی یاری کند. بعلاوه شکلات تلخ با درصد بالا در تنظیم فشار خون هم مؤثر است.

یاری به سلامت بدن

یکی دیگر از خواص شکلات تلخ 96 درصد یاری به بهبود شرایط سیستم ایمنی بدن است. از آنجا که این ماده خوراکی حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان است، با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می نماید. در نتیجه در بهبود التهابات بدن مؤثر است. بعلاوه به دفع مواد زائد و سمی از بدن یاری می نماید.

گفته می گردد مصرف مداوم شکلات تلخ (بیش از 50 درصد) به پیشگیری از سرطان یاری می نماید.

بهبود شرایط خلق و خو

یکی دیگر از فواید مصرف شکلات، آرامش ذهنی و سلامت روان است. از آنجایی که این ماده باعث ترشح اندروفین در بدن می گردد، مقدار استرس را کاهش می دهد. در نتیجه به بهبود شرایط خلق و خو یاری زیادی می نماید. بعلاوه شکلات تلخ به علت داشتن تئوبرومین و کافئین باعث کاهش افسردگی می گردد.

تقویت حافظه با یاری شکلات تلخ

اگر روزانه یک تکه شکلات تلخ 70 درصد مصرف کنید، تاثیر زیادی در بهبود شرایط هیپرپلازی مغز دارد. بعلاوه به علت داشتن فلاونول و پلی فنول، مصرف کاکائو به پیشگیری از سکته مغزی و زوال عقل یاری زیادی می نماید.

مضرات شکلات تلخ

با وجودی که شکلات تلخ فواید و خواص زیادی دارد، اما نباید از مضرات آن غافل شوید. کافئین بالا یکی از مضرات این ماده خوراکی است که باعث بی خوابی می گردد. مصرف زیاد آن اسهال، کم آبی بدن و اضطراب شدید را به همراه دارد. بعلاوه باعث بروز سردرد میگرنی، بیماری پوستی و یبوست می گردد. در زنان باردار مصرف شکلات تلخ باعث وزن کم جنین و یا تحریک زودرس می گردد.

منبع: عصر ایران

به "شکلات تلخ ضرر هم دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات تلخ ضرر هم دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید