فرهنگ و هنر

آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس

آیفون های نسل تازه در راهند؛ گوشی هایی که با چاشنی هوش مصنوعی می خواهند رقابت با برترین ها را وارد مرحله تازهی نمایند.

27 اسفند 1402

کارگاه آموزشی آینده شهرها و روستاهای صنایع دستی برگزار گردید

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کارگاه آموزشی آینده شهرها و روستاهای صنایع دستی برگزار گردید.

29 بهمن 1402

5 علت که باید ایربادهای مقرون به صرفه را به جای مدل های گران قیمت خریداری کنید

شما برای استفاده از یک کیفیت صدای فوق العاده و مطلوب نیاز ندارید که کل کیف پولتان را خالی کنید. در این مطلب قصد داریم پنج علت را مطرح کنیم که خرید ایربادهای مقرون به صرفه قیمت خیلی به صرفه تر و منطقی تر از خرید ایربادهای گران است.

28 آبان 1402

پیشرفت های تازه در حوزه پژوهشی عصب شناسی زبان را در این کتاب بخوانید!

مولود صفوی مترجم کتاب دستنامه عصب شناسی زبان آکسفورد در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر اعلام کرد: این دستنامه تازه پیشرفت های تازه در حوزه پژوهشی عصب شناسیِ زبان برای دانشجویان و پژوهشگران مرور می نماید. مخاطبان این کتاب همه علاقه مندان به عصب زیست...

17 مرداد 1402

رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا

در این آیین پس از اجرای هنرمندانه سیدمهرداد کاووسی، حاضران شاهد اجرای شاهنامه خوانی به وسیله گروه دانش آموزی ایراندخت بودند.

26 اردیبهشت 1402

کشف نقاشی های زیبا در مقبرۀ هزارسالۀ چینی

سال 2018، شرکت مواد تصفیه آب وانپو حین ساخت و ساز کارخانه اش یک گور باستانی یافت و پس از آگاه کردن اداره آثار فرهنگی، این موسسه اقدام به حفاری این گور کرد.

12 اردیبهشت 1402

اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ؛ فضانورد اماراتی از ایستگاه بین المللی خارج شد

مرکز فضایی محمد بن راشد امارات عربی متحده گفت که سلطان النیادی اولین پیاده روی فضایی اعراب در طول تاریخ را با لباس فضایی که پرچم امارات را نشان می دهد، انجام خواهد داد. این مرکز، این اتفاق را یک نقطه عطف تاریخی خواند.

9 اردیبهشت 1402

20 راه خوب خوابیدن، برای زنده ماندن خواب مهمتر است یا غذا؟

خواب برترین زمان استراحت و باز توانی جسم و روح خسته افراد است؛ به شکلی که یک خواب با کیفیت به طرز عجیبی جسم و روح انسان را حال و روز دوباره می بخشد و توان انسان را به صورت قابل توجهی بالا می برد.

5 اردیبهشت 1402

چرا دیزنی ساخت انیمیشن غول پیکر را متوقف کرد؟

دیزنی سال 2015 از ساخت انیمیشن جدیدی به نام غول پیکر (Gigantic) اطلاع داد و حتی علامت تجاری و تصویری مفهومی از آن را به نمایش گذاشت تا اینکه دو سال بعد، فراوری این پروژه به طور کامل متوقف شد. چه اتفاقی برای این انیمیشن رخ داد؟

26 فروردین 1402

7 ویرانه شگفت آور دنیا

امروزه راه های بسیار زیادی وجود دارد تا از گذشتگان یاد بگیریم. دیدن کردن عکس های قدیمی و بازدید از آثار تاریخی در موزه ها می تواند آموزنده باشد، اما برترین روش برای کسب اطلاعات درباره گذشته مشاهدۀ نزدیک از مکان های تاریخی است.

7 فروردین 1402

راهنمای خرید برترین گوشی نوکیا تا 5 میلیون (اسفند 1401)

بیشتر کاربران، برند موبایل نوکیا را با گوشی های ساده و فیچرفون های معروف این شرکت به یاد می آورند. این شرکت فلاندی فعال در حوزه فناوری اگرچه مانند گذشته کاربران و هواداران زیادی ندارد، اما در بازار گوشی های هوشمند میان رده محصولات باکیفیتی را روانه بازار...

24 اسفند 1401

گرانترین شاسی بلند چینی بمب تازه بازار تهران؟

گرانترین شاسی بلند چینی پس از رونمایی در این کشور بزودی به بازار ایران می آید؟ این پرسشی است که بازار خودرو منتظر پاسخ آن به وسیله مدیران خودرو می ماند. شرکتی که سال قبل با رونمایی از ماشین لاکچری تیگو 8 خبرساز شد. اگرچه آن خودرو همین حالا در بازار تهران...

13 اسفند 1401

با هتل داد یزد آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم شما را با یک هتل خوب در یزد آشنا کنیم. اگر تا به حال مسافرت را با اقامت در هتل های لوکس و مدرن تجربه نموده اید، گذراندن چند روز فوق العاده در هتل داد یزد تجربه متفاوتی از سفر برایتان به ارمغان خواهد آورد. در ادامه تاریخچه، معماری،...

9 اسفند 1401

روس ها امشب در تهران کنسرت دارند

پنجمین شب از سی وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، با 15 اجرا در شش سالن همراه خواهد بود.

2 اسفند 1401

رازگشایی از یک پدیده عجیب : نورهای آسمان در لحظه زلزله!

راز نهفته در نورهای اسرارآمیز پیش از وقوع زلزله چیست؟ آنها از کجا می آیند؟

22 بهمن 1401

پاورنست؛ ترکیب جالب توربین بادی با پنل خورشیدی برای برق بیشتر

شرکت آیبیس پاور (IBIS Power) گزینه جالب توجهی به نام پاورنست (PowerNEST) را برای تامین برق مورد نیاز ساختمان ها معرفی کرده است. این سامانه پشت بامی ترکیبی از توربین های بادی و پنل های خورشیدی را برای تامین انرژی تجدیدپذیر ارائه می کند.

19 بهمن 1401

مورد عجیب ایمنی در بیمارستان های کشور ، بیمارستان سوانح سوختگی در تهران 10 بار اخطار آتش نشانی گرفته است

مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفت: تامین ایمنی حریق بیمارستان ها که مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار گیرد، برای بسیاری از بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی هزینه بر بوده که سازمان برنامه و بودجه باید اقدام جدی در این زمینه انجام دهد.

10 بهمن 1401

کویر مصر، افسونی که هرگز رهایتان نخواهد کرد !

دکتر آلفونس گابریل جغرافیدان و جهانگرد اتریشی (متولد 1982) می گوید : کویر کسی را که یک بار اسیر افسونش شده باشد هرگز رها نخواهد کرد. این جمله ای است که پس از دیدن کویر مصر به آن ایمان پیدا خواهید کرد. افسون آسمان مصر تا پایان عمرتان بارها و بارها شما را به...

4 بهمن 1401

پخش سریال مترجم با بازی صابر ابر شروع شد

پخش سریال مترجم به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان شروع شد.

1 بهمن 1401

میراث فرهنگی از سال 1389 فرصت کاوش در محوطه باستانی سد چم شیر را داشته است

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، میراث فرهنگی از سال 1389 فرصت کاوش در محوطه باستانی سد چم شیر را داشته است.

27 دی 1401
تعداد: (172)