5 علت که باید ایربادهای مقرون به صرفه را به جای مدل های گران قیمت خریداری کنید

به گزارش راهنمای مدرسه، شما برای استفاده از یک کیفیت صدای فوق العاده و مطلوب نیاز ندارید که کل کیف پولتان را خالی کنید. در این مطلب قصد داریم پنج علت را مطرح کنیم که خرید ایربادهای مقرون به صرفه قیمت خیلی به صرفه تر و منطقی تر از خرید ایربادهای گران است.

5 علت که باید ایربادهای مقرون به صرفه را به جای مدل های گران قیمت خریداری کنید

چه مقدار بودجه ای را قصد دارید برای خرید ایرباد صرف کنید؟ هر رقمی که در فکر تان وجود دارد به کنار، شما به راحتی می توانید با خرید یک ایربادهای ارزان با قیمت کمتر از 100 دلار از یک کیفیت صدای مطلوب و خوب لذت ببرید. در ادامه این مقاله کوشش می کنیم با ارائه پنج علت، شما نسبت به خرید ایربادهای ارزان قیمت اقدام کنید.

1. صدای خوب نسبت به قیمت

این موضوع که هر مقدار پول می دهید، از کیفیت محصول هم بهره می برید برای ایربادها چندان صادق نیست. ایربادهای مدرن با بودجه مالی در حال حاضر با استفاده از فناوری های درایور پیشرفته و متریال پیشرفته می توانند کیفیت صدای خوبی را فراوری نمایند. شاید ایربادهای مالی نتوانند دقت و شفافیت صدای محصولات گران قیمت و بالا رده را داشته باشند، اما به مرور زمان در حال کم شدن فاصله مقدار کیفیت صدا در محصولات مالی و بالا رده هستیم.

راز فراوری یک کیفیت صدای بسیار خوب در پیشرفت حیرت انگیز طراحی درایورهای ایربادها نهفته است؛ قطعاتی که برای انتقال صدای شفاف و بی نظیر به شدت حیاتی بوده و سازنده های بیشتری می توانند از درایورهای پیشرفته برای ساخت ایربادها استفاده نمایند. ایربادهای ارزان اغلب دارای درایورهای داینامیک بوده که صدای بم و زیر به نسبت خوبی را تامین می نمایند و برای شنیدن طیف گسترده ای از ژانرهای مختلف موسیقی عالی به نظر می رسند.

مقدار درایور در ایربادها می تواند متنوع باشد. در حال حاضر، مقدار درایور بین 6 تا 12 میلی متر متغیر است. درایورهای بزرگتر به تبع صدای قوی تری را انتقال می دهند؛ به خصوص در دامنه فرکانس پایین تر کیفیت کلی صدا بهتر خواهد بود.

علاوه بر موضوعات گفته شده، سازنده های ایربادهای مالی در حال سرمایه گذاری روی مهندسی آکوستیک به منظور بهبود تجربه شنیداری هستند. این فرایند شامل بهینه سازی شکل و ظاهر ایربادها به منظور طراحی ارگونومیک بهتر ایربادها و بعلاوه بهره برداری از تکنیک های پردازش صدای دیجیتالی به منظور تحویل یک خروجی صدای خوب می گردد. در نتیجه، شما می توانید از صدای بم بسیار قوی و کیفیت صدای شفاف لذت ببرید.

2. قابلیت های عالی

صرفا نمی توان به علت ارزان بودن ایربادهای ارزان، خرید این نوع محصولات را پیشنهاد کرد. قابلیت های مختلفی را می توان در ایربادهای ارزان و مالی مشاهده کرد که بسیاری از این قابلیت ها در ایربادهای گران هم وجود دارد.

یکی از قابلیت هایی که در گذشته دور یک گزینه فوق العاده لوکس دانسته می شد، در حال حاضر یک قابلیت رایج در بیشتر هدفون ها و هندزفری هاست. قابلیت نویز کنسلینگ یا به اختصار ANC وظیفه مسدودسازی نویزهای خارجی را بر عهده داشته و در زمان حال حتی هندزفری و ایربادهای ارزان هم از این ویژگی برخوردار هستند. با این وجود، قابلیت نویز کنسلینگ موجود در محصولات بالا رده و گران قابل مقایسه با نویز کنسلینگ در محصولات ارزان نیست. در هر صورت، با خرید ایربادهای ارزان از برندهای معتبر می توان از یک کیفیت معقولی از نویز کنسلینگ لذت برد. به تبع هر مقدار نویز کنسلینگ در یک محصول بهتر باشد، مقدار کیفیت صدا و شفافیت صوتی هم بهتر خواهد بود. با خرید یک ایرباد ارزان با قابلیت نویز کنسلینگ شما می توانید به دور از سر و صدای محیط اطرافتان از شنیدن موسیقی حتی در محیط باز لذت ببرید.

کیس های شارژ بی سیم هم در حال حاضر به یک ویژگی استاندارد در بسیاری از ایربادهای ارزان تبدیل شده اند. کیس های شارژ بی سیم رسما احتیاج به کابل سیم شارژ را حذف نموده و از طرفی دیگر، فرایند شارژ را آسان تر نموده است. بعلاوه در بسیاری از ایربادهای ارزان از برندهای معتبر می توان فرایند پخش آهنگ را به وسیله دکمه های مختلف کنترل و حتی دستیارهای صوتی را بدون احتیاج به دسترسی به گوشی موبایل فعال کرد.

علاوه بر این موضوع، یک ایرباد ارزان اغلب به جدیدترین فناوری بلوتوث مجهز شده تا اتصال سریع و پایداری بین ایربادها و سایر دستگاه ها برقرار گردد. از طرفی، بهینه سازی عمر باتری باعث می گردد تا ایربادها برای مکالمات طولانی و شنیدن موسیقی در بلند مدت بدون مشکل کار نمایند.

ایردبازهای ارزان و مالی از جنبه طراحی و شکل ظاهری هم در گذر زمان به تکامل رسیده اند. شما می توانید صرفا به وسیله آنالیز ظاهر یک ایرباد، محصولات مختلفی را در سطح بازار رویت کنید که در طراحی های ارگونومیک و رنگ های متنوع طراحی شده اند. این تمرکز روی طراحی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه موجب شده تا ایربادهای مالی به یک ابزار خوش رنگ و لعاب تبدیل شوند.

3. مشخصات فنی مناسب

ایربادهای ارزان همان طور که گفته شد قابلیت های فوق العاده ای را پشتیبانی می نمایند اما مشخصات فنی بسیار مجذوب کنندهی را هم می توان در بیشتر محصولات با کیفیت در بازار مشاهده کرد. از کدک های بلوتوثی گرفته تا عمر باتری و مقاومت در برابر آب و گرد و خاک را می توان در بسیاری از ایربادها و هندزفری های ارزان به وضوح رویت کرد.

بیشتر ایربادهای مالی در حال حاضر حداقل از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می نمایند. هر چند، بعضی از جدیدترین محصولات به بلوتوث نسخه 5.3 مجهز شده اند. در هر صورت، استفاده از جدیدترین نسخه بلوتوث می تواند روی پارامترهایی مثل دامنه پوشش امواج بلوتوث، نرخ انتقال اطلاعات سریع تر و اتصالات پایدارتر تاثیرگذار باشد.

شما حتی می توانید ایربادهای مالی را با گواهی نامه های Hi-Res بخرید. برای مثال، محصولی تحت عنوان SoundPEATS Capsule3 Pro از کدک LDAC بهره می برد و تنها 80 دلار قیمت گذاری شده است. سایر مدل های مختلف ارزان قیمت از این نوع ایرباد هم از LDAC پشتیبانی می نمایند.

حتما عمر باتری را هم باید در نظر بگیرید. بسیاری از ایربادهای مالی در حال حاضر 6 الی 8 ساعت پخش موسیقی را با یک مرتبه شارژ کامل پشتیبانی می نمایند. کیس های شارژ می توانند مقدار شارژ را تقویت نموده و عمر باتری حتی از 24 ساعت هم در بعضی از محصولات بیشتر می گردد. به همین منظور، می توان از اغلب ایربادها برای استفاده بلند مدت استفاده کرد، بدون این که دغدغه شارژ مدام شما را اذیت کند.

مقاومت در برابر آب و گرد و خاک به وسیله رتبه بندی IPX بیان می گردد. این استاندارد روز به روز در محصولات بیشتری رعایت می گردد. این رتبه بندی ها نظیر IPX4 یا IPX7 بیانگر این موضوع هستند که ایرباد در برابر عناصری مثل عرق، باران و گرد و خاک مقاومت بسیار خوبی داشته و به همین علت می توان از این دسته از محصولات برای فعالیت های محیط باز و انجام ورزش های مختلف بهره برداری کرد.

4. نگرانی کمتر از بابت آسیب، گم شدگی و سرقت

طبیعتا هیچ فردی دلش نمی خواهد که آسیبی به ایربادهایش وارد گردد. موضوع سرقت هم یکی دیگر از دغدغه های مهم کاربران به شمار میرود. بر همین اساس، آیا بهتر نیست با خرید یک ایرباد ارزان مقدار سطح نگرانی را کمتر کنیم؟ به تبع القای آسیب یا دزدیده شدن ایربادی که ارزان است از لحاظ روحی فرد را کمتر اذیت خواهد نمود. اگر شما در یک محیط شلوغ به طور دائم رفت و آمد دارید یا محل کار شما به شدت مستعد بروز این دسته از عوامل نام برده است، توصیه می کنیم خرید ایرباد ارزان را جدی بگیرید.

بعلاوه اگر ایرباد به هر علتی دچار نقص و ایراد گردد، تعویض قطعات در محصولات ارزان، طبیعتا هزینه چندان زیادی در پی نخواهند داشت. بنابراین، اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که مدام گجت هایی مثل هندزفری از دستتان به زمین می افتد، خرید محصولات ارزان به صرفه تر خواهد بود.

خوشبختانه کیفیت ایربادهای مالی امروزی به تدریج بهتر شده و نگرانی کمتری از بابت خرابی وجود دارد. بسیاری از محصولات در حال حاضر از دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و بعلاوه ایربادهای میان رده معمولا از مقاومت قابل قبولی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک بهره می برند. این همه شرح دادیم که به شما بگوییم قرار نیست با صرف هزینه کمتر، با یک کیفیت یا طول عمر کمتر محصول روبه رو شوید.

5. ایده آل برای تمرین

ایربادهای ارزان قیمت بیشتر با این هدف ساخته می شوند تا به درد بیشتر افراد ورزشکار بخورند. قطع به یقین افرادی که مدام در حال ورزش هستند، محصولاتی را برای خرید انتخاب می نمایند که قیمت مناسب و نه چندان گران داشته باشند. برای مثال، اگر قصد دویدن زیر باران را دارید، آیا ایرباد گران قیمت خود را با خود می برید یا ایرباد ارزان قیمت ؟ حتی با وجود داشتن گواهی نامه IPX در هر دو نوع محصول، بیشتر افراد از ایربازدهای مالی به این منظور استفاده می نمایند.

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر بیشتر ایربادها حداقل با چند گزینه مقدار نوک گوش وارد بازار می شوند، شما با اطمینان کامل می تواند متناسب با گوش خود یک ایرباد خوب را تهیه کنید. با یک خرید درست شما می توانید تجربه صوتی مجذوب کننده تری را کسب کنید. بعلاوه در طول تمرین به راحتی ایربادها در داخل گوشتان قرار می گیرد و احتیاجی به نگرانی از بابت پرتاب یا افتادن ایربادها از داخل گوش به سمت پایین نیست.

گواهی های مقاومت در برابر نفوذ آب و خاک (IPX) همان طور که قبلا گفته ایم روز به روز در حال توسعه است. تا همین چند سال گذشته تنها چند محصول محدود از برندهای مختلف دارای این نوع گواهی نامه بوده اند اما در حال حاضر بیشتر هدفون ها و ایربادها در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند. در هر صورت، خیلی مایوس نماینده است که اگر یک ایرباد ارزان قیمت در بازار وجود داشته باشد که حتی استاندارد IPX4 هم نداشته باشد.

این نکته را نباید فراموش کرد که بیشتر ایربادهای مالی بازار در حال حاضر بی سیم هستند. قطع به یقین این مدل محصولات برای انجام هر مدل فعالیت ورزشی عالی به نظر می رسند.

حواستان به جیب تان باشد؛ ایرباد ارزان بخرید

در این مطلب کوشش نموده ایم تا این مفهوم را به شما برسانیم که احتیاجی نیست پول زیادی را صرف خرید ایرباد کنید. چندان اهمیتی ندارد که شما چه اولویت هایی از یک ایرباد با قیمت مناسب می خواهید، شما در هر صورت می توانید از میان محصولات متنوع بازار، یک ایرباد ارزان را بخرید که با قابلیت های مجذوب کننده و کاربردی اش سطح انتظارات شما را برآورده می نماید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 علت که باید ایربادهای مقرون به صرفه را به جای مدل های گران قیمت خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت که باید ایربادهای مقرون به صرفه را به جای مدل های گران قیمت خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید