وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد

به گزارش راهنمای مدرسه، وزارت خارجه ونزوئلا گفت که جواد اوجی وزیر نفت ایران با هدف تقویت روابط در حوزه انرژی به این کشور آمریکای لاتین سفر نموده است.

وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه ونزوئلا چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که وزیر نفت ایران در این سفر از تاسیاست شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA بازدید و با مقام های این کشور ملاقات و رایزنی خواهد نمود.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع در PDVSA نوشت که اوجی با پدرو تله چه ئا وزیر نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور ملاقات نموده است.

بر اساس این گزارش، ایران ونزوئلا در سال های اخیر روابط خود را بویژه در حوزه نفت و شبکه پالایشگاهی توقیت نموده اند.

ایران بعلاوه بر پروژه نوسازی بزرگ ترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا نظارت نموده است.

وزیر نفت دولت سیزدهم 29 اسفند با اشاره به ورود صنعت نفت جمهوری اسلامی به فعالیت فراسرزمینی گفت: فراوری پالایشگاه ونزوئلا که با خروج آمریکا به صفر رسیده بود با تامین 2 میلیون 800 هزار قطعه مورد احتیاج آن به وسیله صنایع ایران به 100 هزار بشکه رسید و تا چند ماه آینده به 140 هزار بشکه می رسد.

به گفته اوجی، خوراک این پالایشگاه از جمهوری اسلامی تامین می گردد.

وزیر نفت کشورمان در آذر ماه نیز با وزیر نفت ونزوئلا در مورد توسعه همکاری های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

ایران و ونزوئلا در دولت سیزدهم مسیری تازه ای برای توسعه همکاری در پیش گرفتند و این کشور آمریکای لاتین یکی از نقاط کانون دیپلماسی وزارت نفت بوده است و همکاری های گسترده ای در این زمینه در دست اجراست.

در جریان سفر اردیبهشت ماه سال گذشته وزیر نفت و هیات همراه به ونزوئلا قرارداد و تفاهم نامه های متعددی در زمینه توسعه و فراوری در میدان های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه ها و بهره گیری از ظرفیت های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازار های صادراتی نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی امضا شد.

اوجی در مهر ماه نیز از راه اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه 100 هزار بشکه نفت خام میدان های کشور در این پالایشگاه اطلاع داد.

منبع: فرارو

به "وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید