چانگان دیپال S7 هیبرید سایپا از سیر تا پیاز ، مشخصات و امکانات Deepal S7 Hybrid

به گزارش راهنمای مدرسه، چانگان دیپال S7 هیبرید احتمالاً از طریق گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه اتو اکسپو تهران رونمایی خواهد شد. نمونه های اولیه این خودرو با موتور 235 اسب بخاری در راه ایران هستند که شتابی برابر با 7.7 ثانیه دارند.

چانگان دیپال S7 هیبرید سایپا از سیر تا پیاز ، مشخصات و امکانات Deepal S7 Hybrid
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گروه خودروسازی سایپا از سدانی با نام چانگان شنلان SL03 رونمایی کرد. SL03 که سدانی کاملاً الکتریکی بود می توانست با یکبار شارژ کامل تا 1200 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

از زمان رونمایی سدان برقی Shenlan SL03، این کمپانی تصمیم گرفت که دیگر از نام Shenlan در محصولات خود استفاده نکند. به همین جهت، از این پس محصولات این زیر مجموعه چانگان را با نام Deepal می شناسیم. Deepal یا 深蓝汽车 در زبان چینی به معنای آبی تیره است. گرچه از زمان برگزاری دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو تا به امروز هیچ خبری از عرضه سدان برقی SL03 نیست، اما منابع آگاه عنوان کردند که چانگان دیپال S7 هیبرید هم در راه ورود به کشور است.

Deepal S7 در واقع دومین محصول برند Deepal است که زیر مجموعه چانگان به شمار می رود. این کراس اوور میدسایز، هم در نسخه بنزینی و هم در نمونه هیبرید در بازار خودرو چین حضور دارد. براساس اطلاعات بدست آمده، قرار است در ابتدا نمونه هیبرید این خودرو در ایران حضور داشته باشد.

همانند سدان برقی SL03، چانگان دیپال S7 هیبرید هم از طریق همکاری مشترک چانگان، CATL و هوآوی بوجودآمد و از همان پلت فرم SL03 سدان استفاده می کند. جالب است بدانیم که Deepal S7 اواخر اردیبهشت ماه امسال به بازار خودرو چین معرفی شد و از همین رو، خودرویی بسیار تازه به شمار می رود.

چانگان دیپال S7 پس از فقط هفت ماه حضور در بازار خودرو چین، حالا بیستمین کراس اوور میدسایز پرفروش در آن کشور است. از همان ابتدای عرضه این کراس اوور در چین تا به امروز، هیچ گاه فروش این خودرو به زیر یک هزار دستگاه در ماه نرسید و این بدان معناست که با خودرویی پیروز روبرو خواهیم شد.

آمار فروش چانگان دیپال S7 هیبرید در بازار خودرو چین

چانگان دیپال S7 هیبرید به طور میانگین در طول هفت ماه گذشته، 6 هزار و 830 دستگاه در چین فروش داشت. به همین جهت، به سرعت توانست خود را در میان بیست کراس اوور پرفروش بازار خودرو چین قرار دهد.

Deepal S7 به عنوان دومین محصول از سه محصول Deepal در حال حاضر 50.95 درصد از سهم فروش کمپانی را در بازار خودرو چین دراختیار دارد. حتی براساس آمارهای منتشرشده دولت چین، چانگان دیپال S7 هیبرید اکنون 1.88 درصد از سهم فروش کراس اوورهای میدسایز چینی را بدست آورده است.

همانطور که در آمار بالا نیز قابل مشاهده است، Deepal S7 نخستین بار در خرداد ماه امسال پشت ویترین کنندگی های این برند قرار گرفت. این خودرو حتی در شهریور ماه امسال به رکورد فروش 9 هزار و 470 دستگاهی هم رسید. اما اکنون با پیداکردن راه خود در بازار، فروش بسیار خوب و مستمری را در چین در پیش گرفته است. به طوری که در طول سه ماه گذشته، فروش آن هیچ گاه به زیر هفت هزار دستگاه در ماه نرسید.

معینات فنی چانگان دیپال S7 هیبرید

چانگان دیپال S7 هیبرید با موتور 1.5 لیتری (1480 سی سی) تنفس طبیعی با کد JL473QJ تولید می شود. این موتور به تنهایی قادر است 95 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اما به لطف پک باتری های سیستم هیبرید این خودرو، قدرت Deepal S7 به 235 اسب بخار و گشتاور آن هم به 320 نیوتن متر می رسد. نیرو و گشتاور این موتور از طریق گیربکس تک سرعته به محور عقب آن منتقل می شود. دیپال S7 هیبرید هیچ نمونه چهار چرخ متحرک یا دیفرانسیل جلو در بازار خودرو چین ندارد.

Deepal S7 با دو مجموعه باتری در کشور چین به فروش می رسد. نمونه های ارزانتر با باتری های 18.99 کیلووات ساعتی تولید می شوند که در ترکیب با موتور بنزینی می توانند تا 1040 (هزار و چهل) کیلومتر پیمایش داشته باشند.

این نمونه ها با اتکا به ظرفیت باتری خود می توانند در حالت الکتریکی تا 90 کیلومتر (براساس WLTC) هم بدون نیاز به قدرت موتور بنزینی حرکت کنند. مصرف انرژی این مدل نیز 14.3 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

با استفاده از Fast Charge می توان باتری این مدل را در 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ کرد. حتی با قابلیت Discharge دیپال S7 هیبرید، می توان ادوات الکترونیکی را تا 17.5 کیلووات شارژ کرد.

1120 کیلومتر پیمایش

اما نمونه های گرانتر با باتری های 31.73 کیلووات ساعتی به فروش می رسند. این نسخه ها با کمک موتور بنزینی تا 1120 (هزار و صد و بیست) کیلومتر را می توانند بدون نیاز به سوخت گیری مجدد و شارژ باتری ها پشت سر بگذارند.

مصرف انرژی در این مدل ها 14.5 کیلووات در هر ساعت است. اما زمان شارژشدن باتری ها با نمونه های 18.99 کیلووات ساعتی از لحاظ مدت زمان یکسان است. البته این مدل قادر است فقط با نیروی موتور الکتریکی تا 160 کیلومتر (براساس WLTC) را در حالت EV طی کند.

مصرف سوخت مدل های 18.99 کیلووات ساعتی، 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شد. میزان مصرف سوخت نمونه های 31.73 کیلووات ساعتی نیز به 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد.

شتاب مدل های 18.99 کیلووات ساعتی 7.6 ثانیه است و این رقم برای مدل 31.73 کیلووات ساعتی نیز به دلیل وزن بیشتر باتری ها به 7.7 ثانیه می رسد. هر دو مدل چانگان دیپال S7 هیبرید هم می توانند تا 180 کیلومتر در ساعت به سرعت گیری خود ادامه دهند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو هیبرید به ترتیب برابر است با 4750×1930×1625 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2900 میلیمتر است. وزن مدل های 18.99 کیلووات ساعتی 1895 کیلوگرم است و این رقم برای مدل های 31.73 کیلووات ساعتی تا 1990 کیلوگرم هم افزایش پیدا می کند.

براساس اطلاعات کمپانی Deepal، باک 45 لیتری سوخت S7 هیبرید را باید با بنزین 92 اکتانی پرکرد. این خودرو گنجایش پنج سرنشین را دارد و برای آنها فضای باری به میزان 445 لیتر در نظر گرفته است. البته با خواباندن صندلی های ردیف دوم، این فضا تا 1385 لیتر هم افزایش پیدا می کند.

این خودرو از تعلیق مک فرسون مستقل در محور جلو استفاده می کند و برای محور عقب هم بازوهای مولتی لینک مستقل را برای آن در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی چانگان دیپال S7 هیبرید

Deepal S7 با رینگ های 19 اینچی به فروش می رسد. البته با پرداخت مبلغ 2 هزار یوان می توان رینگ های 20 اینچی را برای آن سفارش داد و در صورت پرداخت 6 هزار یوان رینگ های 21 اینچی در دسترس مشتریان قرار دارند.

ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای از جمله امکانات پایه دیپال S7 هیبرید به شمار می روند.

هنوز معین نیست که این خودرو با چه سطح از امکانات رفاهی به کشور وارد خواهد شد. اما فول ترین نمونه آن در بازار خودرو چین دارای سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده، ترمز پارک برقی و سامانه های کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری است.

علاوه بر این موارد، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم جاده ای، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، امکان تعویض خط اتوماتیک، امکان حرکت رو به عقب اتوماتیک، سانروف پانورامیک ثابت، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و دستگیره های درب مخفی هم در لیست امکانات این خودرو قابل مشاهده هستند.

فول ترین نمونه این خودرو همچنین با درب صندوق عقب برقی، فرمان چند منظوره چرمی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، HUD، دوربین ثبت وقایع، شارژر 40 واتی بدون سیم تلفن، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین کناری، گرمکن و تهویه صندلی های ردیف اول، نمایشگر 15.6 اینچی لمسی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی سرنشین کناری (در ازای پرداخت مبلغ بیشتر)، دستیار صوتی، قابلیت تشخیص چهره و 14 اسپیکر برای سیستم صوتی به فروش می رسد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به چراغ های LED، نورپردازی 64 رنگی داخلی، برف پاکن عقب، سنسور باران، تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، خروجی تهویه برای ردیف دوم و فیلترهای پالایش و یونیزه داخل کابین اشاره کرد.

قیمت چانگان دیپال S7 هیبرید در بازار خودرو چین

ارزانترین نمونه چانگان دیپال S7 هیبرید در کنندگی های چینی این برند 143 هزار و 900 یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر با یک میلیارد و 99 میلیون تومان است.

گرانترین تیپ هیبرید این خودرو هم در ازای پرداخت 178 هزار و 900 یوان به مشتریان چینی تحویل داده می شود. این رقم نیز معادل یک میلیارد و 367 میلیون تومان است.

هنوز تکلیف عرضه یا عدم عرضه چانگان شنلان SL03 از طریق سایپا معین نیست. پس معلوم نیست که این خودرو هم در صورت حضور در غرفه سایپا به کشور وارد شود یا خیر. اما در صورت عرضه آن به بازار خودرو کشور احتمالاً قیمتی در حدود دو میلیارد تومان در مبادی ورودی به کشور خواهد داشت.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید

زمان بندی متغیر سوپاپ چیست؟ / همه چیز درباره این تکنولوژی قدیمی اما بسیار کارآمد

تویوتاهای وارداتی ایثارگران به سامانه یکپارچه رسیدند / مدل ها و معینات

جیمنی 5 درب در راه ایران / سوزوکی جیمنی راسا موتور خاورمیانه چه ویژگی هایی دارد؟

منبع: بیت ران

به "چانگان دیپال S7 هیبرید سایپا از سیر تا پیاز ، مشخصات و امکانات Deepal S7 Hybrid" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان دیپال S7 هیبرید سایپا از سیر تا پیاز ، مشخصات و امکانات Deepal S7 Hybrid"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید