موناکو، متری 200 میلیون تومان

به گزارش راهنمای مدرسه، شاهزاده نشین موناکو یکی از گران ترین منطقه ها کره خاکی است که قیمت ملک در آن حتی از بخش های مرکزی لندن و نیویورک هم گران تر است. زندگی در این نقطه از دنیا آرزوی هر کسی است ولی تنها عده معدودی از ثروتمندان و میلیاردها به این آرزو رسیده اند. به جرات می توان گفت موناکو که در غرب اروپا و جنوب شرق فرانسه،

موناکو، متری 200 میلیون تومان

موناکو، متری 200 میلیون تومان

نویسنده: ساناز دهخوارقانی

موناکو این کشور کوچک، رکوردار گران ترین و مجهزترین ملک و پاتوق بسیاری از ثروتمندان جهان است

شاهزاده نشین موناکو یکی از گران ترین منطقه ها کره خاکی است که قیمت ملک در آن حتی از بخش های مرکزی لندن و نیویورک هم گران تر است. زندگی در این نقطه از جهان آرزوی هر کسی است ولی تنها عده معدودی از ثروتمندان و میلیاردها به این آرزو رسیده اند. به جرات می توان گفت موناکو که در غرب اروپا و جنوب شرق فرانسه، میان کوه های آلپ و دریای مدیترانه واقع شده، یکی از لوکس ترین کشورهای جهان است و با جادادن یک پیست فرمول یک، مکان های تفریحی و برترین هتل ها و فروشگاه های جهان به پاتوق ثروتمندان و یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده. قیمت ها در موناکو به صورت نجومی بالا می فرایند و برای یک اقامت کوتاه در این کشور باید جیبی پر پول داشت. اگرچه بازار جهانی در حالت رکود اقتصادی قرار گرفته اما این امر باعث نشد تا چیزی از قیمت گزاف ملک در موناکو و زندگی لوکس و رویایی آن کم گردد.

گران ترین ملک در موناکو

تا چندی پیش گفته می شد گران ترین پنت هاوس در لندن و به قیمت 140 میلیون پوند به فروش رسیده اما مدتی است که یکی از ملک های موناکو این رکورد را شکسته؛ پنت هاوسی رویایی به نام لابل اپوک با 1625 مترمربع مساحت به قیمت 199 میلیون پوند معامله شد. صاحب قبلی این ملک باشکوه، زنی بود. به نام سافرا که در یکی از اتاق های آن به طرز مشکوکی به قتل رسید و پس از آن، ملک به مناقصه گذاشته شد. یک سرمایه دار یونانی به نام کنستانتین الکساندر گولاندری که مشاور اقتصادی و دوست شیخ محمدبن راشد آل مکتوم از شاهزاده های دوبی است این خانه مجلل را برای شیخ خریداری کرد. این پنت هاوس دوبلکس یکی از مدرن ترین ملک های این منطقه به شمار می رود. در هر طبقه آن کتابخانه ای بزرگ، یک سینما، آرایشگاه و دو حمام و یک سونا و جکوزی وجود دارد؛ با تراس هایی سرتاسری رو به منظره دل انگیز دریای مدیترانه. هر آنچه از یک مکان تفریحی انتظار داشته باشید، در این خانه زیبا می توانید پیدا کنید. اتاق بازی این خانه که با میزهای بیلیارد و تلویزیون های ال سی دی بزرگ و دستگاه های بازی های کامپیوتری تزئین شده، در نوع خود منحصر به فرد است. سینماهایی خانگی که با فشار یک دکمه از دل دیوار بیرون می آیند. از دیگر جاذبه های این خانه به شمار می فرایند. حیاط خانه با استخری مجلل و درخت های سبز و بزرگ، زیبایی دوچندانی به این خانه بخشیده و اتاق کاری مجهز با جایگاه های مخصوص که در صورت خستگی کار به یاری یک کنترل به تخت تبدیل می شوند هم از خصوصیات منحصر به فرد این خانه است. این خانه تاریخی که قدمتش به دوران طلایی موناکو قبل از جنگ می رسد، در حال حاضر یکی از مشهورترین بناهای این کشور به شمار می رود.

گران ترین خیابان جهان در موناکو

بلوار پرنسس گریس که به نام هنرپیشه مشهور دهه 50 سینمای آمریکا گریس کلی و پرنسس پیشین موناکو نامگذاری شده، یکی از گران ترین خیابان ها در جهان به شمار میرود. برترین و مجلل ترین خانه های موناکو را می توان در این خیابان دید و برای خریدن یک متر مربع از این قصرهای باشکوه، باید یک میلیاردر باشید؛ چراکه تنها یک متر مربع از این خانه ها بسته به موقعیت و نوع آن بین 120 تا 190 هزار دلار قیمت دارد. در این بلوار خانه های کمتر از چهار خواب پیدا نمی گردد و تمام خانه ها بیشتر به قصرهای مجلل و بزرگ شبیه اند تا خانه. بیشتر میلیاردرهای روس در این بلوار سرمایه گذاری نموده و ملک خریده اند. بعلاوه تمام فروشگاه ها و رستوران های گران قیمت در این بلوار واقع شده اند. رستوران و کافی شاپ جیمی، یکی از مشهورترین رستوران های این بلوار است که تنها برای صرف یک لیوان نوشیدنی ساده در آن باید 100 دلار پول بپردازید.

یکی از گران ترین هتل های جهان

هتل پاریس که در شهر مونته گارلو و در نزدیکی مراکز تفریحی اصلی شهر واقع شده، یکی از مجلل ترین و لوکس ترین هتل های جهان به شمار می رود. این هتل با 119 اتاق، 28 سوئیت کوچک و 44 سوئیت بزرگ و شیک با منظره زیباترین منظره دریای مدیترانه محل مناسبی برای گذراندن یک اقامت رویایی است. ساختمان هتل قصری متعلق به یک خانواده سلطنتی فرانسوی بوده که در سال 1864 ساخته شده و یکی از قدیمی ترین ساختمان ها ولی در عین حال شیک ترین آنها در موناکو به شمار می رود. این هتل بعلاوه یک اتاق مخصوص روسای جمهور و آدم های مشهوری که به اینجا سفر می نمایند، دارد. هزینه اقامت یک شب در این هتل بین 690 تا 3800 دلار است.

مسابقات گراند پری

مسابقات گراند پری یکی از پرخرج ترین و معتبرترین مسابقات فرمول یک اتومبیلرانی است که هر ساله در خیابان های شهر مونته کارلو در موناکو برگزار می گردد و رانندگان بسیاری با ماشین های گران قیمت خود به موناکو می آیند تا در آن شرکت نمایند. هر سال تعطیلات آخر ماه به این مسابقه اختصاص داده می گردد. مسابقات گراند پری در یک پیست خیابان صورت می گیرد و مسابقه دهندگان باید 78 دور این پیست پیچ در پیچ و کم عرض با شیب های تند را بپیمایند تا به خط آخر برسند. این مسابقه برای اولین بار در سال 1929 برگزار شده و تا به امروز ادامه دارد. هر ساله هزاران گردشگر و هنرپیشه، خواننده و آدم مشهور و ثروتمند برای تماشای این مسابقه هیجان انگیز به موناکو سفر می نمایند.

منبع: نشریه همشری سرنخ شماره 100

منبع: راسخون

به "موناکو، متری 200 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موناکو، متری 200 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید