منظره ها دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند

به گزارش راهنمای مدرسه، دهلی، آگرا، جیپور نام این سه شهر را بارها و بارها در میان مقاصد گردشگری هند دیده ایم اما جاذبه های این کشور تنها در این مثلث طلایی خلاصه نمی گردد! دهکده کوهستانی لاداک چهره تازه از هند را به ما نشان می دهد. چهره ای که در آن خبری از عمارت های پر زرق و برق نیست اما به لطف کوه های هیمالیا طبیعتی بکر و مثال زدنی دارد. پس با ما همراه شده و با موقعیت مکانی، فرهنگ و جاذبه های این دهکده استثنایی آشنا شوید.

منظره ها دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند

هند به عنوان مقصدی با جاذبه های متنوع همواره مورد توجه گردشگران بوده است. فرقی نمی نماید هدف از سفر بازدید از بناهای تاریخی است یا گشت و گذار در طبیعت در هر صورت به عنوان پکیجی ایده آل تمامی انتظارات شما را برآورده می نماید. در اینجا قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی کمتر شناخته شده اما حیرت انگیز این کشور بپردازیم پس تا پایانی مطلب با ما همراه باشید.

درباره لاداک هند / ladakh

لا دا ک به عنوان دهکده ای کوهستانی در هند گذشته ای غنی و پر رونق را در حافظه تاریخی خود دارد. این دهکده کوچک در استان کشمیر قرار گرفته و به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در هند به شمار می رود. با مطالعه تاریخ لا دا ک پی خواهیم برد که فرهنگ مردم این سرزمین ارتباطی نزدیک با تبت دارد. از طرفی هم به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از نظر تجاری و مالی جایگاهی ارزشمند داشته است. هر چند که در سال 1960 و پس از بسته شدن مرزها به وسیله دولت چین از حضور تجار در لا دا ک کاسته شد اما این دهکده همچنان رشد مالی خود را ادامه داده و امروزه میزبان گردشگران طبیعت دوست از سراسر دنیا می باشد.

جاذبه های دهکده لاداک

دهکده لا دا ک در ارتفاع 3 هزار متری از سطح زمین قرار گرفته به عنوان مرتفع ترین منطقه کشمیر منظره ها رویای را در خود جای داده است. بعلاوه این دهکده با پشتوانه تاریخی غنی میزبان قلعه ها و معابد گوناگون می باشد. با این وصف بی علت نیست که نام لا دا ک در میان برترین جاذبه های گردشگری هند قرار گرفته است. در ادامه صومعه Phuktal، روستای تورتوگ، دره نوبرا / Nubra Valley، دریاچه پانگونگ تسو و گذرگاه خاردونگلا به عنوان معروفترین جاذبه های این دهکده تاریخی آشنا می شویم. هر یک از این منطقه ها توریستی ویژگی منحصربه فرد خود را داشته و در طول سال صدها بازدیدنماینده دارند.

صومعه Phuktal

پوکتال صومعه ای شبیه به لانه زنبور است که در امتداد دهانه یک غار طبیعی تراشیده شده و می توان گفت که تنها صومعه سنگی ست که با اینکه در ارتفاعات قرار گرفته اما می توان با یک پیاده روی کوتاه به آن دسترسی پیدا کرد. پوکتال محل اقامت بیش از 70 راهب بوده است که اعمال آیین بودا از جمله عبادت های مخصوص، ترانه های سنتی و حتی پایکوبی های محلی را در راستای زنده نگاه داشتن آیین بودا به جای می آورده اند. منطقه زانسکار هند میزبان این صومعه زیبا و ارزشمند است. علاوه بر خانه های راهبان بودایی از دیگر جاذبه های پوکتال می توان به غارهای طبیعی اشاره نمود که هزاران سال پیش محل تفکر اندیشمندان هندی بوده است. یادبود سنگی Sandor Csoma de Koros نیز به عنوان کتیبه تاریخی ارزشمند به زبان لاتین - تبتی در این صومعه نگه داری می گردد.

روستای تورتوگ

تورتوگ مرز میان پاکستان و هند و به عنوان آخرین روستای این کشور در منطقه کشمیر شناخته می گردد. بیشتر گردشگران تورتوگ را به گوهر ارزشمند لاداک توصیف می نمایند. چرا که این روستا علاوه بر داشتن منظره ها طبیعی بسیار زیبا و خیره نماینده در زمینه کشاورزی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد تا جایی که در فراوری زردآلو توانسته رتبه نخست را به دست آورد. نکته جالب اینکه اهالی تورتوگ به زبان بالتی صحبت می نمایند زبانی که از صداهای پارسی و تبتی قدیم ترکیب شده است. می توان گفت که این قوم آخرین مردمانی هستند که زبان بالتی را زنده نگاه داشته اند. در بازدید از روستای تورتوگ علاوه بر لذت بدن از منظره ها طبیعی بی نظیر می توانید زردآلوهای لذیذ دهکده را نیز امتحان کنید.

دره نوبرا / Nubra Valley

دره نوبرا را می توان در میان معروفترین جاذبه های گردشگری لاداک قرار داد. باغ ها، منظره ها دیدنی، شترهای باختری و صومعه ها این دره را تا این میزان معروف و پرطرفدار نموده اند. Nubra را در گذشته Ldumra به معنای دره گل های خوشبو نیز می نامیدند. عطر این گل ها همچنان در این منطقه به مشام رسیده و گردشگران را شیفته خود نموده است. علاوه بر این رشته کوه های سفید پوش هیمالیا که دو تا دور دره را احاطه نموده اند نیز به نوبرا زیبایی صد چندان بخشیده اند. برای رسیدن به دره نوبرا باید از منطقه حیرت انگیز Khardung La، که عنوان مرتفع ترین گذرگاه موتوری دنیا را دارد عبور کنید. در نهایت پس از عبور از کانال های پرپیچ وخم رودخانه های شیوک به دره پهن و مسطح نوبرا می رسید.

دریاچه پانگونگ تسو

پانگونگ تسو از زیبترین دریاچه های هندوستان است که محل فیلم برداری بسیاری از صحنه های فیلم های هندی نیز بوده، به عنوان مثال در فیلم سه احمق شخصیت اصلی داستان در کنار همین دریاچه به عشق اصلی خود اعتراف می نماید. این دریاچه در فلاتی به نام Changtang قرار گرفته و بیشتر اهالی کشمیر تعطیلات آخر هفته خود را در کنار آن سپری می نمایند. پانگونگ تسو حتی در فصل زمستان نیز از حضور گردشگران خالی نمی گردد چرا که در این فصل آب دریاچه بخ زده و بستری مناسب برای علاقه مندان به ورزش اسکی روی یخ آماده می گردد. در فصل های بهار و تابستان نیز پانگونگ تسو شلوغ ترین روزهای خود را سپری نموده و میزبان صدها گردشگری ست که برای شنا و تفریحات آبی این منطقه سرسبز و زیبا را انتخاب می نمایند.

گذرگاه خاردونگلا

Khardung La یک گذرگاه کوهستانی با ارتفاع 5359 متر است که در 40 کیلومتری منطقه Leh قرار داشته و به عنوان دروازه ورود به دره های شیوک و نوبرا شناخته می گردد. از این گذرگاه برای انتقال ذخایر به یخچال سیاچن استفاده می گردد، از رو اهمیت استراتژیک بسیار زیادی برای کشور دارد. Khardung با توجه به ارتفاع بالای خاردونگلا این منطقه مرتفع ترین جاده موتوری دنیا به شمار می رود. نکته جال اینکه در بدو ورود تابلویی ورود به بازدیدنمایندگان را به این جاذه باشکوه خوش آمد می گوید. این حس که در حال عبور از مرتفع ترین جاده موتوری دنیا هستید بدون شک برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. گذرگاه خاردونگ لا، یک مکان گردشگری مهم در لاداک است که به وسیله سازمان راه های مرزی نگهداری شده و انواع وسایل نقلیه، از دو چرخه گرفته تا کامیون های سنگین، در این جاده تردد می نمایند.

فرهنگ لاداک

فرهنگ تبتی اولین تصویری ست که پس از ورود به منطقه لاداک توجه گردشگران را به سوی خود جلب می نماید. از لباس هایی که مردم می پوشند تا غذاهایی که طپخ کی گردد همه و همه به شدت تحت تأثیر فرهنگ تبتی و بودایی قرار گرفته است. با این وصف می توان گفت که لاداکی ها فرهنگی غنی و مجذوب کننده دارند. زندگی روزمره مردم لا دا ک بیشتر حول محور صومعه ها می چرخد گویی که این مکان های مقدس بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ این منطقه هستند. مردم لا دا ک چندین فستیوال را در طول سال جشن می گیرند که از معروف ترین آنها می توان به لوسار، همیس تسهچو و ساکا داوا اشاره نمود. جواهرات سنگی، لباس های پشمی و نقاشی های دیواری که بیشتر به وسیله راهبان طراحی و ساخته می شوند از سوغاتی های این منطقه زیبا و سرسبز هستند.

مکان های توریستی لاداک

در این مطلب با مکان های توریستی دهکده لاداک آشنا شده و دیدیم که منظره ها طبیعی و معابد این دهکده تئریستی با داشتن ویژگی های منحصربه فرد توانسته اند هم ردیف با دهلی، بمبئی، آگرا و جیپور گردشگران را تحت تاثیر قرار دهند. در پایان یادآور می شویم که می توانید جهت رزرو تور هند و بازدید از دهکده لا دا ک با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی راهنمای مدرسه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا لادا ک معروف است؟

لاداخ به خاطر منظره ها خیره نماینده، آسمان های شفاف، بلندترین گذرگاه های کوهستانی، فعالیت های ماجراجویی هیجان انگیز، صومعه های بودایی و جشنواره ها مشهور است.

برترین زمان برای بازدید از لادا ک کدام فصل است؟

برترین زمان برای سفر به لاداخ در فصل تابستان از ماه آوریل تا جولای است. در این زمان دمای هوا بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد است.

لا دا ک در کدام کشور قرار گرفته است؟

کشور هند میزبان دهکده زیبای لا دا ک است.

منبع: ستاره ونک

به "منظره ها دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره ها دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید