دیدنی های سلمانشهر (متل قو) و بازدید از این منطقه خاطره انگیز

به گزارش راهنمای مدرسه، شمال کشور و زیبایی هایش همواره مقصد گردشگری و سفرها بوده، شهرهای شمالی با جنگل، دریا، غار و ساحل مناظری بکر و منحصر به فرد را به وجود آورده است که هر بیننده ای را در جای خود میخکوب می نماید؛ شهر ساحلی سلمانشهر را می توان به جرات یکی از زیباترین شهرهای مازندران دانست که به همین دلیل به معرفی دیدنی های سلمانشهر یا همان متل قو می پردازیم.متل قو یکی از مکان های توریستی شمال کشور با کلی جاذبه های دیدنی و مجذوب کننده می باشد که به تازگی به نام سلمانشهر تغییر نام یافته است، با توجه به این موضوع که نزدیک به روزهای تعطیل نوروزی و اغاز سفرهای نوروزی هستیم، سفر به سلمانشهر نیز آغاز و شدت می گیرد اما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به این شهر شگفت انگیز را دارید کمی درنگ کنید، روزهای تعطیل حجم مسافرت ها سنگین می گردد و ترافیک زیاد به وجود آمده در این جاده ممکن است لذت سفر را از شما بگیرد. و علت دیگر آنکه سفر در فصل تابستان پیشنهاد فوق العاده ای به شمار می رود که می توانید برای تازه کردن دم های خود انتخاب نمایید.

دیدنی های سلمانشهر (متل قو) و بازدید از این منطقه خاطره انگیز

این شهر در شهرستان عباس آباد استان مازندران و در کنار دریای خزر قرار گرفته است که دارای 14000 نفر جمعیت می باشد؛ در ایام تعطیلی دارای تقریبا 200,000 نفر جمعیت می گردد. سلمانشهر را از سمت شمال دریای خزر، از غرب عباس آباد، از جنوب رشته کوه البرز، از سمت شرق شهر کلارآباد محاصره نموده اند، قبل از سلمانشهر، نام این شهر متل قو و پیش از آن ساقی کلایه نام داشت.

این شهر با قرارگیری در استان مازندران زیباترین ساحل های این استان را به خود اختصاص داده که به واسطه همین دارا بودن هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست و مسافر بوده است. قدم زدن و نشستن بر روی ماسه های شنی ساحل و در عین حال خیره شدن به تصویر جادویی آب دریا می تواند تاثیر بیان نشدنی بر روی فکر و خاطر شما ایجاد کند.

ورزش و سرگرمیات آبی سلمانشهر

اگر به این شهر سفر کردید خود را از سرگرمیات آبی آن محروم نکنید، انجام ورزش هایی مانند اسکی روی آب، شاتل دریایی، فوتبال دریایی، والیبال دریایی، پاراسیلینگ، پاراسل، جت اسکی و … لذت سفر را دوبرابر کنید. بعلاوه مکانی تعبیه شده برای شنا کردن وجود دارد که می توانید شناگران علاقه مند را به خود جذب کند.

رستوران های ایتالیایی و کافه های منحصر به فرد

پس از سفر و بازدید قطعا برای تامین انرژی لازم احتیاج به غذا دارید، مانند بسیاری از مکان های توریستی دیگر این شهر نیز دارای کافه، بستنی فروشی، فست فودی و رستوران های ایتالیایی می باشد که با تنوع غذایی و خوراکی ها به برترین شکل میزبانی محول شده را انجام می دهد.

جنگل سلمانشهر

علاوه بر ساحل های زیبا، این شهر دارای جنگلی زیبا و سرسبز با درختان مرتفع و زیبا است که محل قرارگیری آن در دامنه رشته کوه البرز و منطقه جنوبی متل قو می باشد. با قدم گذاشتن در این جنگل می توانید به تماشای طبیعت سرسبز و بکر، و بعلاوه پر کردن ریه های خود از هوای تازه و سالم بپردازید. عکاسی و چادر زدن سرگرمیات دلچسب دیگری است که می توانید انجام دهید.

برج های بزرگ زاده سلمانشهر

یکی از جاذبه ها و زیبایی های این شهر دو برج و به تازگی سه برج دوقلو است که دو برج اولیه با 25 طبقه هستند، و اما برج سوم که به نام پروژه الماس قوی خاورمیانه است که شامل ساختمان های سکونتی و اقامتی، ورزشی، تجاری و بعلاوه هتلی پنج ستاره دولوکس بین المللی الماس می باشد.

روستای اسب چین سلمانشهر

زیبایی های و جذابیت های شهر سلمانشهر تمام شدنی نیست، اما بخشی از این وصف ناپذیری به روستاهای آن مربوط می گردد؛ نه اینکه روستاگردی و طبیعت بکر روستاها همواره سهم بالایی از توریستی و سفر را تشکیل می دهند. اسب چین یکی از همین آبادی های واقع در سلمانشهر است که عبور رودخانه پرآب طروات و منحصر به فردیت به آن بخشیده است.

غار آبی دانیال

این غار که دومین غار طویل آبی کشور است در رشته کوه البرز قرار گرفته است؛ در قسمت ورودی این غار یک حوضچه 1 متری وجود دارد، این غار با طولی بیشتر از 2100 متر رتبه دوم را پس از غار آبی قوری قلعه کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

زمان مناسب سفر به متل قو

سلمانشهر در فصل پاییز دارای طبیعتی رنگارنگ و زیبا می باشد که تصویری رویایی را به نمایش می گذارد، اما سفر به این مکان در فصول بهار و تابستان از ماه اردیبهشت و انتها شهریور ماه مناسب است.

راه های دسترسی به سلمانشهر

این شهر در 194 کیلومتری ساری واقع شده است که به منظور دستیابی به آن می توانید از چند جهت اقدام نمایید؛ جهت نزدیک با طبیعتی زیبا جاده چالوس است که پس از اتمام این جاده به شهر متل قو خواهید رسید.

جهت دیگر اتوبان رشت قزوین است که می توانید از تهران تا رشت بروید، سپس از جاده کناره به سمت قزوین بروید، در صورت تمایل می توانید این جهت را با خودروی شخصی و یا با قطار بروید. در نهایت سوار تاکسی های درون شهری به مقاصد مورد نظر بروید.

توریستی دارای محبوبیت زیادی در حال حاضر می باشد که در کشور ما سهم بالایی از این صنعت به شهرهای شمالی اختصاص یافته است، مگر نه اینکه طبیعت زیبا و بکر، با سواحل و جنگل یکی از پایه های ثابت سرگرمی و سفر است، پس چه منطقه ای بهتر از شهرها و روستاهای شمال کشور که به انتخاب در این مطلب دیدنی های سلمانشهر از توابع ساری مازندران را معرفی نموده ایم

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های سلمانشهر (متل قو) و بازدید از این منطقه خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سلمانشهر (متل قو) و بازدید از این منطقه خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید