جاذبه های دیدنی از سفری 2 روزه از تهران به اصفهان

به گزارش راهنمای مدرسه، تهران، مرکز کشور ایران بوده و یکی از پرجمعیت ترین شهرها به شمار می رود. سفر به این شهر با پیشینه بالا و جاذبه های منحصر به فردش، جذابیت خاص خود را دارد. اصفهان نیز شهر گنبدهای فیروزه ای، شهری کهن و پر از آثار طبیعی و تاریخی بوده و مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

جاذبه های دیدنی از سفری 2 روزه از تهران به اصفهان

بسیاری از گردشگران پیش از سفر به این شهر پر از جاذبه و تماشایی، به اجاره ویلا و سوئیت از سایت شب دست می زنند تا از نظر اقامت و اسکان دغدغه و نگرانی نداشته و به راحتی به جاهای تماشای این شهر دسترسی داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم بعضی از جاذبه های تماشای از سفری 2 روزه از تهران به اصفهان را مرور و آنالیز کنیم.

جاهای تماشای در تهران

تهران یکی از پرجاذبه ترین شهرهای کشور بوده و جاهای تماشای زیادی را در خود جای داده است. از جمله این مراکز تماشای، می توان به باغ پرندگان این شهر اشاره نمود.

در صورتی که به مشاهده این جاذبه ها علاقه دارید ضروری است پیش از اقدام به سفر، به رزرو و اجاره سوئیت تهران دست بزنید تا از نظر اقامت نیز با مسئله ای روبرو نشوید.

مجموعه ای که یکی از بزرگ ترین باغ های پرندگان در خاورمیانه بوده و در پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. با بازدید از این محیط بسیار زیبا، می توانید 3هزار پرنده مختلف از سراسر دنیا را مشاهده کنید.

باغ وحش ارم تهران یکی دیگر از جاهای تماشای این کلان شهر است. این باغ وحش در غرب کلان شهر تهران قرار گرفته و تأسیس آن به زمان قاجار بازمی گردد. در این باغ وحش وسیع، گونه های مختلفی از خزندگان، آبزیان، پرندگان، حیواناتی از قبیل گوزن، پلنگ و… وجود دارد و مکانی بسیار تماشای برای افرادی است که به مشاهده و بازدید از انواع حیوانات علاقه دارند.

از مجذوب کنندهیت های سفر زمینی

برای بسیاری از افراد، سفر کردن لذت خاص خود را دارد. این افراد سعی می نمایند با انواع مختلفی از روش ها و با استفاده از انواع وسایل نقلیه، خود را به جاهای تماشای و مورد نظرشان برسانند تا لذت سفری تازه را تجربه نمایند. بعضی با هواپیما مسافرت کرده و علاقه دارند بدون فوت وقت، هرچه سریع تر به جاذبه های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

بعضی از افراد، سفرهای زمینی با استفاده از قطار و خطوط ریلی و یا وسایل نقلیه ای از قبیل اتوبوس، خودروی شخصی و… را ترجیح می دهند. چرا که سفرهای زمینی برایشان مجذوب کنندهیت های منحصر به فردی دارد. یکی از مجذوب کنندهیت های سفر زمینی برای این افراد این است که از این طریق می توانند تمامی زیبایی های بین راه را نیز مشاهده کرده، لذت تماشای آن ها را از دست ندهند.

برای نمونه، جاذبه های تماشای در جهت تهران به اصفهان بسیار زیاد و قابل توجه هستند. در صورتی که سفر زمینی را در نظر بگیرید می توانید از جاذبه های مذهبی و زیارتی، تاریخی و طبیعی بین راه نیز بازدید کنید و سفرهای خود را مجذوب کننده تر سازید. در این جهت به قم سر خواهید زد. کاشان و نواحی اطراف آن نیز در این سفر به یاد ماندنی در جهت شما قرار خواهد گرفت.

بنابراین اگر فرصت و زمان کافی در اختیار دارید از مجذوب کنندهیت های سفر زمینی غافل نشوید. از طرف دیگر سفرهای زمینی سفرهایی ارزان تر و ارزان تر خواهند بود. بنابراین با هر اندازه بودجه ای که در اختیار داشته باشید می توانید این سفرها را تجربه کنید.

جاذبه های خاص اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی کشور بوده که معروفیت بسیار بالایی در تاریخ، بناهای تاریخی و فرهنگی دارد. یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر، میدان نقش دنیا بوده که یکی از بزرگ ترین و زیباترین میدان هایی است که در کل دنیا وجود دارد. در این میدان بزرگ، چندین جاذبه تماشایی دیگر نیز به چشم می خورند. از جمله این آثار می توان به مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی قاپو اشاره نمود و یا سردر بازار قیصریه را نام برد.

این میدان وسیع تاریخی، در زمان صفویان ساخته شده و امروزه یکی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اصفهان است. کاخ و یا عمارت هشت بهشت، یکی دیگر از جاذبه های خاص اصفهان بوده که در هنگام سفر به این شهر نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

این عمارت زیبا و باشکوه نیز در زمان صفویان ساخته شده و محلی بوده که حاکمان در آن سکونت داشته اند. عمارت و کاخ هشت بهشت در باغ نقش دنیا قرار گرفته است. کاخ چهل ستون یکی دیگر از جاهای تماشای اصفهان به شمار می رود که مساحتی بیشتر از 67 هزار مترمربع دارد. این عمارت در حقیقت دارای 20 ستون بوده و انعکاس ستون ها در برابر حوض این کاخ، باعث شده تا نام این بنای منحصر به فرد و تماشایی، چهل ستون باشد.

مسجد جامع و یا مسجد آدینه، یکی دیگر از جاذبه های خاص اصفهان است که یکی از قدیمی ترین و منحصر به فردترین مجموعه های معماری مذهبی در کشور به شمار می رود. این مجموعه در زمان سلجوقیان ساخته و در زمان صفویان نیز تعمیر شده و بعضی از بخش ها به آن اضافه شده است.

این مسجد با عنوان مسجد جامع عتیق نیز شناخته می گردد. با رزرو خانه مبله یا اجاره سوئیت در اصفهان یک روزه ارزان می توانید دسترسی مناسبی به این جاذبه ها داشته و از آن ها تماشا کنید.

منبع: همگردی

به "جاذبه های دیدنی از سفری 2 روزه از تهران به اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی از سفری 2 روزه از تهران به اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید