اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ؛ فضانورد اماراتی از ایستگاه بین المللی خارج شد

به گزارش راهنمای مدرسه، مرکز فضایی محمد بن راشد امارات عربی متحده گفت که سلطان النیادی اولین پیاده روی فضایی اعراب در طول تاریخ را با لباس فضایی که پرچم امارات را نشان می دهد، انجام خواهد داد. این مرکز، این اتفاق را یک نقطه عطف تاریخی خواند.

اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ؛ فضانورد اماراتی از ایستگاه بین المللی خارج شد

سلطان النیادی، فضانورد اماراتی روز آدینه برای اولین پیاده روی فضایی عربی از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شد. لحظه ای که به وسیله امارات به عنوان نقطه عطف توصیف شده است.

النیادی 41 ساله که به وسیله دانشگاهش سلطان فضا لقب گرفته، اولین فضانورد عرب است که در اوایل ماه مارس با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد و یک ماموریت فضایی شش ماهه را شروع نموده است.

مرکز فضایی محمد بن راشد امارات عربی متحده گفت که او اولین پیاده روی فضایی اعراب در طول تاریخ را با لباس فضایی که پرچم امارات را نشان می دهد، انجام خواهد داد. این مرکز، این اتفاق را یک نقطه عطف تاریخی خواند.

فیلم پخش شده به وسیله ناسا، فضانورد اماراتی را در حال خروج از دریچه ایستگاه فضایی بین المللی نشان می دهد. ناسا در گزارشی خاطرنشان کرد: سلطان النیادی از دریچه خارج شد و اولین راهپیمایی فضایی به وسیله یک فضانورد عرب صورت گرفت.

طبق گزارش مرکز فضایی محمد بن راشد و ناسا این پیاده روی شش ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید.

النیادی قرار است در کنار استفان بوون فضانورد ناسا، واحد گروه فرکانس رادیویی را تغییر داده و برای نصب پنل های خورشیدی آماده گردد.

پس از ماموریت هشت روزه هزاع المنصوری در سال 2019، النیادی، دومین فرد ثروتمند اماراتی است که به فضا می رود. امارات متحده عربی یک تازه وارد به جهان اکتشافات فضایی است اما به سرعت جای خود را در این حوزه باز نموده است.

منبع: انتخاب

به "اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ؛ فضانورد اماراتی از ایستگاه بین المللی خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پیاده روی فضایی اعراب در تاریخ؛ فضانورد اماراتی از ایستگاه بین المللی خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید