آزادپور: بی مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

به گزارش راهنمای مدرسه، نخستین بانوی طلایی ورزش ایران در تاریخ بازی های آسیایی، از پیوستنش به انجمن موی تای اطلاع داد.

آزادپور: بی مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم

خدیجه آزادپور در گفت و گو با راهنمای مدرسه، درباره تصمیمش برای جدا شدن از ووشو و پیوستنش به رشته رزمی موی تای، شرح داد: موقعیت ارزنده موی تای در مجامع بین المللی ورزشی از جمله کمیته بین المللی المپیک و مهم تر از آن، مدیریت صحیح و دلسوزانه این رشته در کشور باعث شد تا تصمیم به پذیرش قوانین انجمن موی تای و پیوستن به خانواده عظیم این رشته را بگیرم.

او با با بیان اینکه از این پس در رشته موی تای فعالیت رسمی خود را شروع می نماید، اظهار کرد: خوشحالم بعد از سالها خاتمه به خانه خود بازگشتم. من در گذشته سابقه فعالیت در موی تای و کیک بوکس را داشته ام و با این ورزش غریبه نیستم. مدرک مربیگری درجه سه موی تای خود را سال 89 گرفتم و در کیک بوکسینگ هم دان 5 دارم. زمانی در کیک بوکسینگ فنی ترین بازیکن ایران بودم و حتی در تیم ملی کیک بوکسینگ واکو عضویت داشتم. علاوه بر آن، تکواندو، کاراته و کونگ فو هم کار نموده ام.

وی درباره دلایل کناره گیری اش از ووشو گفت: در این رشته سقف آرزوهایم لبریز شده بود چرا که تمام افتخارات یک بانوی ورزشکار که آرزویش را داشت، نصیبم شد. در حقیقت با مدال هایی که در این رشته بدست آوردم باعث شدم تا نگاه ها به ورزش بانوان تغییر کند و راه را برای آیندگان هموار سازم، اما متاسفانه در ووشو مورد بی مهری قرار گرفتم و هیچ گاه به حق واقعی خود دست نیافتم. به همین دلیل بود تصمیم گرفتم عطای فعالیت در ووشو را به لقایش ببخشم.

نخستین بانوی طلایی ورزش ایران در بازی های آسیایی تاکید نمود: خوشحالم از اینکه مسئولان انجمن موی تای به من اعتماد کردند و مورد حمایت خود قرار دادند. ان شاءالله بتوانم در کنار خانواده عظیم موی تای، سهمی هر چند ناچیز در جهت توسعه و پیشرفت این ورزش مدال آور داشته باشم.

آزادپور در انتها اعلام نمود: اعتقاد دارم استحقاق موی تای ایران، جایگاهی فراتر از آنچه امروز شاهدش هستیم است و امیدوارم با کوشش های بی وقفه مدیریت انجمن، به زودی شاهد تشکیل فدراسیون مستقل موی تای باشیم تا قهرمانان کشورمان با دلگرمی و انگیزه مضاعف در پی افتخارآفرینی در میادین مهم جهانی و بین المللی باشند. من به آینده خوشبینم و افق روشنی را برای موی تای ایران و ورزشکارانش متصور هستم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آزادپور: بی مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادپور: بی مهری دیدم، عطای ووشو را به لقایش بخشیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید