هوش مصنوعی

آیفون 16 با این 5 تغییر برای قدرت نمایی آماده می گردد، عکس

آیفون های نسل تازه در راهند؛ گوشی هایی که با چاشنی هوش مصنوعی می خواهند رقابت با برترین ها را وارد مرحله تازهی نمایند.

27 اسفند 1402

گیاهان صدا دارند و جیغ می کشند؛ ولی ما نمی شنویم!

صداهایی که گیاهان منتشر می نمایند مانند صدای کوبیدن یا صدای کلیک در فرکانس های بسیار بالایی است که برای انسان قابل تشخیص نیست. این صداها از شعاع بیش از یک متر قابل دریافت است. گیاهان بدون تنش، سر و صدای زیادی فراوری نمی نمایند.

11 فروردین 1402

خبر بد برای مجریان تلویزیون، رونمایی از مجری مصنوعی در چین!

سه مجری مجازی اول با مدل سازی از سه خبرنگار واقعی که دو مرد و یک زن بودند برای خبرگزاری شینهوا ساخته شدند.

27 اسفند 1401

در رویداد چهارشنبه شب اپل چه گذشت؟ ، از تاکید بر مقاومت و قدرت در iphone XR تا کیفیت سی پی یو و پردازشگر در iphone XS

شرکت اپل در رویداد رونمایی چهارشنبه شب خود انتظارات کاربران را براورده کرد. گرچه جای دستگاه واقعیت افزوده، گوشی های آیفون 9 و بعضی سخت افزارها در این مراسم خالی بود، اما مدل های تازه آیفون شبی به یادماندنی برای حاضران سالن و علاقه مندان به اپل در سراسر...

7 دی 1401

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9200 با قابلیت رهگیری پرتو رونمایی کرد

مدیاتک سال گذشته با معرفی تراشه پرچم دار دایمنسیتی 9000 سروصدای زیادی راه انداخت. حالا بعد از مدت ها انتظار، نسل نو این تراشه به نام دایمنسیتی 9200 از راه رسیده که قرار است به نبرد تراشه های پرچم دار کوالکام برود.

18 آبان 1401

رزیدنت اویل 6 نتیجه تکامل طبیعی این سری بود؛ اکشن محض

زمانی که ششمین نسخه رزیدنت اویل در سال 2012 عرضه شد، با واکنش های نه چندان مثبتی از سوی بازیکنان و منتقدان روبرو شد. این بازی به عقیده بسیاری یکی از بدترین نسخه های این مجموعه ترس و بقا محسوب می گردد. از طرفی این بازی باعث شد تا کپ کام برای ساخت نسخه شماره...

23 مرداد 1401

چگونگی مکانیسم های تغییر باور در قالب یک الگوی ابتکاری

به گزارش خبرنگاران کتاب مکانیسم های شناختی تغییر باور نوشته آرون اسمیت به ترجمه حسن اسدزاده عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، متین قاسمی سامنی، آذر خزائی، سمیه سلطان نژاد و سعیده زاهد از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

14 خرداد 1401

انقلابی در نرم افزارهای موبایلی با پات لایف در اینوتکس 2021

پات لایف به عنوان نخستین اپلیکیشن موبایلی در بستر پلتفرمی اکوسیستمی مبتنی بر اقتصاد اشتراکی در اینوتکس 2021 معرفی گردید .

24 خرداد 1400

10 بازی سایبرپانک برتر تاریخ

سایبرپانک یکی از معروف ترین و محبوب ترین زیر ژانرهای آثار علمی تخیلی است که در این سال ها توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. ژانری که غالباً در پاد آرمان شهرهایی جریان دارد که در آن جوامع ازهم پاشیده شده و اختلاف طبقاتی بیداد می نماید و همه چیز بر تسلط...

16 دی 1399

پیش بینی آینده با عظیم ترین تراشه کامپیوتری دنیا

این تراشه که 462 سانتیمتر مربع است، در تحلیل و ارزیابی بیش از یک میلیون متغیر، از دمای همیشه تحت تغییر گرفته تا حرکت سه بعدی ذرات هوا، آنقدر قوی بود که توانست آنچه در واقعیت اتفاق می افتد را سریع تر از زمان واقعی نشان دهد.

9 دی 1399

3 سامانه هوش مصنوعی جدید رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در این بازدید با تاکید بر این که هوش مصنوعی اقتدار کشورها را تامین می کند، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با جدیت به دنبال توسعه این فناوری کاربردی در کشور است.

3 مهر 1399

بدافزارها و ویروس های رایانه ای به عکس تبدیل می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، طرح یادشده در قالب یک پروژه یادگیری عمیق ماشینی موسوم به استامینا اجرا می گردد. از این طریق شناسایی و طبقه بندی بدافزارها تسهیل می گردد.

18 تیر 1399

گلکسی نوت 20 با این قابلیت می تواند رقیبی جدی برای آیفون 12 باشد!

با توجه به گزارشی که از وب سایت خبری سامسونگ منتشر شده، ظاهرا این شرکت تولید چیپست های 7 و 6 نانومتری با استفاده از فناوری جدید خود را آغاز کرده و احتمالا می خواهد پرچمدار بعدی خود را به آن مجهز کند؛ این یعنی به احتمال زیاد گلکسی نوت 20 می تواند با پردازنده...

21 فروردین 1399