یک هفته مهلت به اعضای شورای طرح تبریز 2018 برای ارائه برنامه

به گزارش راهنمای مدرسه، رئیس سازمان میراث فرهنگی در چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری طرح تبریز 2018 تأکید کرد که تا یک هفته دیگر گزارش اقدامات صورت گرفته، اعلام گردد.

یک هفته مهلت به اعضای شورای طرح تبریز 2018 برای ارائه برنامه

در چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری طرح تبریز 2018، احمدی به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

کمیته فرهنگی ستاد نزدیک به چهار جلسه با حضور نمایندگان مختلف برگزار نموده است، تأکیدمان این بود که فعالیت ها با موضوع جهانگردی تناسب داشته باشد.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی نیز در این جلسه گفت:

این رویداد اتفاقی نیست که آغاز و تمام گردد، بلکه رخدادی است که باید توجه ملی و بین المللی در این یک سال به این شهر معطوف گردد و از این توجه برای بهره برداری از این شهر استفاده کنیم.

او در عین حال اضافه کرد:

هیچ جای جهان و البته شهرهای منتخب جهانگردی جهان برای توسعه به بودجه دولتی متکی نیست، در نتیجه ما هم باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم.

مونسان ادامه داد که هنوز رویداد تبریز 2018 به خوبی تشخیص داده نشده است، باید برنامه هایی ارائه کنیم که عملی گردد. باید اقدامات عملی را برنامه ریزی کنیم که یکی از مهم ترین آن ها توسعه زیرساخت ها است، البته مهم تر از آن رشد فرهنگ عمومی و برنامه ریزی رویدادها است. خوب است که تبریز به واسطه این رویداد به عنوان شهر منتخب جهانگرد معرفی گردد. باید فرهنگ عمومی و فضاهای شهری ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد:

رویدادها امر مهمی هستند، باید از این فرصت برای حرکت به سوی جلو استفاده کنیم، مثلا پلازاهای شهری، برنامه های شهری و رویدادهایی طراحی شوند. باید از چند ماه پیش رو نهایت استفاده را برد.

مونسان تقویت پلیس جهانگرد، توسعه حمل و نقل شهری برای معرفی تبریز 2018، استفاده از لوگوی تبریز 2018 در بسته بندی محصولات تولیدشده در تبریز، استفاده از استیکرهایی بر بدنه اتوبوس ها و تاکسی ها که معرف تبریز 2018 باشد و... از جمله اقدامات کوتاه مدتی دانست که می تواند این رویداد را هرچه بهتر معرفی کند.

او بعلاوه تاکید نمود:

باید دستگاه ها و اعضای ستاد ملی تبریز 2018 برنامه های معین و زمان بندی شده خود و گزارشی از اقدامات اجرا شده و برنامه های آینده را به ستاد ملی ارسال نمایند. بعلاوه معاون جهانگردی باید برنامه معین و اجرایی ارائه کند.

وی معاون رییس جمهور صداوسیما را مسئول معرفی این رویداد در سطح ملی و بین المللی دانست و اضافه کرد:

مسئولان نیز به وسیله صداوسیما اقدامات اجرا شده را برای مردم تشریح نمایند.

مونسان در سرانجام گفت:

رایزنی های لازم با رییس جمهوری برای حضور در مراسم افتتاحیه را انجام خواهیم داد. باید از ظرفیت های استانی و ملی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم افتتاحیه این رویداد مهم یاری بگیریم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "یک هفته مهلت به اعضای شورای طرح تبریز 2018 برای ارائه برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته مهلت به اعضای شورای طرح تبریز 2018 برای ارائه برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید