سلولیت یا التهاب سلول ها

به گزارش راهنمای مدرسه، در واقع سلولیت بیشتر از یک کیسه ى چربى نیست. ظاهر آن به دلیل نوارهاى بافت فیبروز چسبیده به پوست است که پوست را به داخل کشیده و سلول هاى چربى را به بیرون برجسته مى کند. دکتر لیزر مى گوید: بعضى از مردم نسبت به دیگران به سلولیت حساس ترند، مخصوصا زن ها که در باسن و ران ها پرچربى تر و کم عضلانى تر از مردها هستند. کارول مى گوید: سلولیت ترکیبى از گلبول هاى چربى، مواد زائد و آب احتباس شده در بافت همبند است. پزشکان و متخصصان ممکن است با این نظریه موافق نباشند. براى درمان این عارضه کارهاى زیر را مى توانید انجام دهید:

سلولیت یا التهاب سلول ها

سلولیت یا التهاب سلول ها

8 روش براى مبارزه با سلولیت

در واقع سلولیت بیشتر از یک کیسه ى چربى نیست. ظاهر آن به دلیل نوارهاى بافت فیبروز چسبیده به پوست است که پوست را به داخل کشیده و سلول هاى چربى را به بیرون برجسته مى کند. دکتر لیزر مى گوید: بعضى از مردم نسبت به دیگران به سلولیت حساس ترند، مخصوصا زن ها که در باسن و ران ها پرچربى تر و کم عضلانى تر از مردها هستند. کارول مى گوید: سلولیت ترکیبى از گلبول هاى چربى، مواد زائد و آب احتباس شده در بافت همبند است. پزشکان و متخصصان ممکن است با این نظریه موافق نباشند. براى درمان این عارضه کارهاى زیر را مى توانید انجام دهید:

وزن تان را کم کنید.

دکتر لیزر مى گوید: از آنجایى که سلولیت از چربى منشأ مى گیرد، اضافه وزن مى تواند دلیل ایجاد آن باشد. پس به تدریج از وزن تان کم کنید و امیدوار باشید. میزان زیادى سبزیجات و میوه هاى تازه بخورید.

با غذاى سالم دوباره به تعادل برسید.

یک رژیم غذایى کاملا متوازن و سالم داشته باشید. این کار باعث مى گردد مواد شیمیایى بدن شما به حد توازن برسد و در این حالت احتمال ایجاد سلولیت کاهش مى یابد.

با استراحت به موقع به تعادل برسید.

در وان حمام استراحت کنید. دو لیوان از نمک دریا به آب گرم اضافه کنید و براى بیست دقیقه از این آب آرام بخش بهره ببرید؛ این کار باعث ایجاد احساس لطافت و نرمى در پوست مى گردد.

با یبوست مقابله کنید.

افرادى که به طور منظم دچار یبوست مى شوند معمولا سلولیت دارند.

اعمال زیر را انجام دهید:

براى تقویت بیشتر، میزانى کمى سبوس خام را در غذاها و یا نوشیدنى هاى هر وعده غذایى قرار دهید.

عادت هاى غذایى مانند جویدن کامل غذا و خوردن غذاى حاضرى آخر شب را تمرین کنید.

نوشیدنى هایى با دماى اتاق بنوشید. زیرا سرما باعث انقباض مرى و معده شما مى گردد و از ورود آنزیم هاى هضم نماینده به داخل معده جلوگیرى مى کند.

پوست تان را به منافذ خروج تبدیل کنید.

شاه راه ها و مسیرهاى طبیعى بدن را پاک نگه دارید تا براى سلولیت راه خروج آسان ترى را باز نموده و سیستم دفع مواد زائد بدن را کارآمد و مؤثر نگه مى دارند.

آب فراوان بنوشید؛ والدرمن مى گوید: من دریافتم که افراد دچار سلولیت، میزان کمى آب مصرف مى نمایند. هر روز حداقل شش تا هشت لیوان آب بنوشید.

از مصرف نمک که منجر به احتباس آب و وخیم شدن سلولیت مى گردد پرهیز کنید.

عادت مصرف سیگار و قهوه را ترک کنید. این مواد رگ هاى خونى را منقبض و در واقع، سلولیت شما را برجسته مى کند.

پوست تان را با برس خشک کنید؛ این کار باعث بهبودى گردش خون مى گردد. به آرامى برس با پرزهاى نرم روى پوست تان فشار دهید و با حرکات دایره اى، آن را از سر به نوک پا و یا در ناحیه سلولیت بچرخانید.

ورزش هایى را انجام دهید که باعث افزایش حجم عضلات مى شوند.

ساختن عضلات قوى تر مى تواند بافت هاى منطقه ها سلولیتى را پر کند.

نفس عمیق بکشید.

یاد بگیرید که عمیقا تنفس کنید. اکسیژن به سوختن چربى یاری مى کند. نفس عمیق بعلاوه در خارج کردن دى اکسید کربن سمى از همه ى سلول ها یاری مى کند.

آرامش خود را حفظ کنید.

سلولیت وقتى ایجاد مى گردد که عضلات، سفت شوند؛ عضلات وقتى سفت مى شوند که زیر استرس باشند؛ در این حالت به استراحت احتیاج دارید. اگر جزء کسانى هستید که به سختى استراحت مى نمایند، موارد زیر به شما یاری مى کند:

یوگا را به عنوان یک درمان ضد سلولیت و استرس زدا امتحان کنید. این حرکات منظم، تنفس عمیق را به شما یاد مى دهد و باعث کشش مناسبى در عضلات مى گردد.

افکار اضطراب زا را با صرف چند دقیقه روى برد شیب دار از خود دور کنید. طورى دراز بکشید که سرتان به مدت 20 دقیقه در انتهاى پایین برد باشد. براى دست یافتن به نتایج مشابه در صورت نبود برد شیب دار، روى زمین دراز بکشید و پاى تان را بالا ببرید و پاى تان را بالا ببرید و روى دیوار قرار دهید.

منبع : دایرة المعارف پزشک خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا ،مترجمان : دکتر حسن کریمی یزدی و دکتر پدرام مصطفایی ،انتشارات سپهر اندیشه - 1387

منبع: راسخون

به "سلولیت یا التهاب سلول ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلولیت یا التهاب سلول ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید