رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا

به گزارش راهنمای مدرسه، در این آیین پس از اجرای هنرمندانه سیدمهرداد کاووسی، حاضران شاهد اجرای شاهنامه خوانی به وسیله گروه دانش آموزی ایراندخت بودند.

رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا

در حاشیه این آیین برنامه های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه دراستان همدان به وسیله مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام شد.

محسن معصوم علیزاده در این مراسم اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از 28 اردیبهشت تا سوم خردادماه برنامه های متنوعی در شهرستان های استان همدان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در روز جهانی موزه در استان، اظهار کرد: با توجه به تقارن این هفته با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی آیین بزرگداشت فردوسی با اجرای نمایش شاهنامه خوانی آغازگر برنامه ها است.

معصوم علیزاده گفت: هدف از برگزاری هفته میراث فرهنگی در سطح ملی و منطقه ای افزایش دانش و سواد میراثی در سطح جامعه است و با استفاده از خردجمعی قابلیت های میراثی را معرفی نموده و افکارعمومی را نیز با همکاری اصحاب رسانه با خودمان همراه کنیم.

وی یادآور شد: موزه ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگی و ایجاد درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان است چراکه فرهنگ و تمدن هر قوم و ملّتی به وسیله اشیاء دیده می گردد. نقش موزه ها در آموزش با استفاده از روش های تعاملی، منحصربفرد و مثال زدنی است. شکل گیری، رشد و توسعه موزه ها هم پای توسعه فرهنگی، مالی و علمی و آموزشی جامعه بشری، آنها را تبدیل به یکی از نمادهای توسعه در جوامع و کشورهای مختلف نموده است.

منبع: گردشبان

به "رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسخه خطی و نفیس شاهنامه در آرامگاه بوعلی سینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید