خبرنگاران خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان

به گزارش راهنمای مدرسه، سمنان- خبرنگاران- دستگیری حفار غیرمجاز در فولادمحله مهدیشهر و صدور مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی خانه شیرین ابراهیم آباد سفلی میامی، 2 خبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بود.

خبرنگاران خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: یک حفار غیرمجاز در روستای فولادمحله شهرستان مهدیشهر دستگیر شد.

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی گفت: بر اساس اعلام گزارش مردمی در زمینه حفاری غیر مجاز در بخش هایی از روستای فولادمحله، یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با هماهنگی پاسگاه فولادمحله به محل اعزام شدند و یک نفر از حفاران غیر مجاز را در حین حفاری دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این حفار غیر مجاز از استان های مجاور و با هدف به دست آوردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری غیر مجاز نموده بود.

کربلایی غلامی اضافه نمود: متهم پس از دستگیری برای تشکیل پفراینده قضائی و ادامه رسیدگی به پاسگاه فولاد محله منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان توضیح داد: هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن 31705 اعلام نمایند تا نیروهای یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش و با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه نمایند.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می گردد.

صدور مجوز فعالیت اقامتگاه بومگردی در میامی

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی خانه شیرین ابراهیم آباد سفلی میامی صادر شد.

سیدمحمد صادق رضویان ابراز داشت: اقامتگاه بوم گردی خانه شیرین ابراهیم آباد سفلی میامی دارای سه اتاق و 630 متر مربع مساحت است و برای راه اندازی این اقامتگاه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: با راه اندازی اقامتگاه خانه شیرین تعداد اقامتگاه های بوم گردی شهرستان میامی به هفت اقامتگاه می رسد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: پیش از سال 96، شهرستان میامی فاقد اقامتگاه بوم گردی بود اما در سال های اخیر راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان فرایند افزایشی داشته است.

شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در جهت تهران به مشهد است. در این شهرستان هفت کاروانسرا شامل کاروانسرای میامی، سپنج (دنیا آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم از گذشته به یادگار مانده است.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس آباد است.

86 اقامتگاه بوم گردی و 12 اقامتگاه سنتی در استان سمنان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید