سایه کرونا به قاره سبز رسید

به گزارش راهنمای مدرسه، ایرنا نوشت: کمیسیون اروپا روز دوشنبه ضمن اعلام اینکه اتحادیه اروپا هنوز در خصوص اعمال محدودیت های سفر در حوزه شینگن بخاطر شیوع کرونا تصمیم گیری نکرده، تصرح کرد که آماده است تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند.

سایه کرونا به قاره سبز رسید

رسانه های غربی گزارش دادند که یانس لنارکیک کمیسیونر مدیریت بحران اتحادیه اروپا طی کنفرانس خبری بیان کرد: تا این لحظه تصمیمی در خصوص اعمال محدودیت های سفری در حوزه شینگن اتخاذ نشده است اما در حال آنالیز طرح های آینده هستیم.

اظهارات این مقام اتحادیه اروپا در خصوص شیوع ویروس کرونا در اروپا در حالی مطرح شده است که اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در توییتی نوشت: موارد مربوط به ابتلا به ویروس کرونا همچنان رو به افزایش و مسئله بهداشت عمومی اولویت شماره یک است. در کنار افزایش آمادگی ها در اروپا، چین و مناطق دیگر، کشورهای دنیا باید با یکدیگر همکاری نمایند. اروپا آماده است نقش پیشتازی در این راستا ایفا نماید.

در این میان شیوع ویروس کرونا در ایتالیا نگرانی هایی را در اروپا ایجاد نموده است تا کنون سه نفر در ایتالیا بر اثر کرونا جان باخته و بیش از 150 نفر دیگر مبتلا هستند. اولیور وران وزیر بهداشت فرانسه بامداد دوشنبه گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، اتحادیه اروپا به زودی راهکارهای مهار این ویروس را آنالیز خواهد نمود. وی در کنفرانس خبری گفت: در فرانسه با اپیدمی این ویروس روبرو نیستیم، اما در ایتالیا شرایط مشکل سازی وجود دارد.

وران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا گفت: با همتایان ایتالیایی و آلمانی در این خصوص گفت وگویی انجام شده و احتمالاً هفته آینده با چندین وزیر بهداشت اروپا ضمن ارزیابی اوضاع، راههای مقابله با این بیماری آنالیز خواهد شد.

پائولو جنتییلونی کمیسر امور مالی اتحادیه اروپا نیز پس از شرکت در نشست گروه 20 در عربستان در جمع راهنمای مدرسه گفت: اتحادیه اروپا به مقامات ایتالیا و تصمیماتی که اتخاذ می نماید، اعتماد کامل دارد.

جنتییلونی اضافه کرد: ما نگران آلودگی احتمالی هستیم اما نیازی به وحشت نیست.

طبق آخرین اخبار رسمی تا روز یکشنبه در مجموع 78 هزار و 724 نفر در سطح دنیا مبتلا به ویروس کرونا شدند که 76 هزار و 936 نفرشان در چین هستند.

از این مجموع 2 هزار و 462 نفر فوت نموده اند که دو هزار و 442 نفر آن چینی هستند. کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که 23 هزار و 92 نفر از مبتلایان درمان شده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "سایه کرونا به قاره سبز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه کرونا به قاره سبز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید