آیونیک 5 اولین خودروی برقی هیوندای می تواند سایر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند

به گزارش راهنمای مدرسه، هیوندای به تازگی از اولین خودروی الکتریکی خود به نام Ioniq 5 رونمایی نموده است؛ یک SUV جمع و جور که جذاب تر و جادارتر از آن چیزی است که در تصاویر مشاهده می گردد.

آیونیک 5 اولین خودروی برقی هیوندای می تواند سایر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند

مدل 5 نفره این خودرو روز دوشنبه معرفی گردید و با بسته باتری در نظر گرفته شده برای آن می توان مسافتی 300 مایلی طی کرد. هیواندای سال گذشته هم یک مدل خودروی الکتریکی از خودروی مفهومی EV 45 را بدون هیچ گونه لوگو و برندی از Hyundai رونمایی کرد.

چندی پیش هم از خودروی الکتریکی دیگری از خط فراوری Ioniq با نام Ioniq 6 رونمایی کرد تا نشان دهد چقدر در فراوری خودروهای برقی جدی است. این شرکت می خواهد تا سال 2040 فقط اتومبیل های الکتریکی فراوری کند.

آیونیک 5، اولین خودروی الکتریکی هیوندای که آن را یک برند زیرشاخه خودش می نامد؛ دارای قدرت شارژ سریع و دو طرفه است و در گزینه های تک موتوره و دو موتوره ارائه می گردد.

با شارژ سریع باتری 77.4 کیلووات ساعتی این خودرو که در کف ماشین تعبیه شده است؛ می تواند در 18 دقیقه 80 درصد پر گردد. همه مشتریان برند آیونیک می توانند از Electrify America network دو سال شارژ رایگان دریافت نمایند. همین طور، برنامه هایی برای راه اندازی 800 ایستگاه شارژ سریع فوق العاده در سراسر کشور تا سرانجام سال در نظر گرفته شده است. فعلا 600 ایستگاه شارژ سریع در دسترس است.

باتری خودروی دیگر را شارژ کن!

ویژگی جالب خودروی هیوندای آیونیک 5 این است که می تواند به یک استریک برق متحرک با دو شاخه تبدیل گردد تا وسایلی مانند ابزارهای برقی، اسکوترهای الکترونیکی و وسایل دیگر را در درب عقب شارژ کند. حتی می توانید یک باتری مرده و کاملا خالی از شارژ را آغاز به شارژ کنید. یک نقطه اتصال نزدیک درگاه شارژ خارجی و دیگری در داخل کابین و زیر جایگاه های ردیف عقب است.

در همه نسخه های آیونیک 5، چه تک موتوره یا دو موتوره یا پیکربندی های دیگر، حداکثر سرعت 115 مایل در ساعت است. عملکرد مدل دو موتوره این خودرو، در 5 ثانیه می تواند از شتاب صفر به 60 مایل در ساعت برسد.

در داخل خودرو، دو صفحه نمایش 12 اینچی در جلو مشاهده می کنیم و یک کنسول مرکزی کشویی نیز نصب شده است که هیوندای آن را universal island می نامد. این می تواند یک کیف عظیم را در خود جای دهد یا به عنوان یک سطح برای قرار دادن لپ تاپ عمل کند و 5.5 اینچ به عقب کشیده گردد. جایگاه های جلو هم طوری طراحی شدند که در هنگام شارژ باتری، قابل خم شده و استفاده از پایه هایی برای استراحت و قرار دادن پا روی آن ها هستند.

جایگاه های عقب نیز می توانند جابه جا شده و به سمت پایین بروند تا فضای صندق عقب بیشتر گردد. آیونیک 5 با رنگ های سیاه مروارید، خاکستری متالیک، سفید جامد، مروارید سبز، آبی و مات خاکستری عرضه می گردد.

هیوندای آیونیک 5 تا پاییز ماه وارد بازار کره جنوبی نمی گردد و هنوز خبری از قیمت نهایی آن نیست. معمولا، هیوندای در بازه زمانی بسیار نزدیک به عرضه عمومی یک خودرو، درباره قیمت پیکربندی های آن صحبت می نماید اما مدیر اجرایی این شرکت گفته است آیونیک 5 از قیمتی رقابتی سود می برد؛ مثلا شاید 25 هزار دلار.

منبع: یک پزشک

به "آیونیک 5 اولین خودروی برقی هیوندای می تواند سایر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیونیک 5 اولین خودروی برقی هیوندای می تواند سایر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید